A Heineken Hungária vevőszolgálati és logisztikai folyamatainak és rendszereinek felülvizsgálata és optimalizációs lehetőségeinek feltérképezése

Tóth, Réka (2022) A Heineken Hungária vevőszolgálati és logisztikai folyamatainak és rendszereinek felülvizsgálata és optimalizációs lehetőségeinek feltérképezése. BA/BSc, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).

[thumbnail of KBAN-22_06.pdf] PDF
KBAN-22_06.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2037

Download (1MB)

Abstract

Szakdolgozatom célja az, hogy bemutassam, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. milyen módszereket alkalmaz a vevőszolgálati és logisztikai rendszereinek felülvizsgálatára és az optimalizációs lehetőségeinek a feltérképezésére. Dolgozatomban elsőként a Heineken N.V.-t, vagyis a nemzetközi anyavállalat történetét fogom bemutatni, majd a Soproni Sörgyár történetéről is ejtek pár mondatot, mely a szakmai gyakorlatom helyszíne volt, és ahol megismerkedtem a dolgozatomban bemutatott módszerekkel, valamint megtapasztalhattam, hogy milyen részt venni egy vállalat működési és fejlesztési folyamataiban. A vállalat bemutatása után pedig az általuk használt módszereket fogom ismertetni a szakdolgozatomban. A Heineken Hungária, csakúgy, mint a Heineken N.V. a rendszereik felülvizsgálatára és optimalizációjára a lean módszert és eszközeit, ezen belül is kiemelten a TPM módszert használja. A vállalat a TPM, vagyis a Total Productive Maintenance, magyarul Teljeskörű Hatékony Karbantartás mellett bevezette a TPM egy másik fajtáját, ez a Total Productive Management, vagyis a Teljeskörű Hatékony Menedzsment, melyben a Maintenance termelésben használt módszereit és folyamatait az irodai munkásság területén alkalmazzák. Szakdolgozatomban betekintést nyújtok a fent említett módszerek elméleti hátterébe, először a lean módszer alapelveit és bevezetésének folyamatát mutatom be, majd részletesebben ismertetem a Total Productive Maintenance kialakulását, pilléreit és bevezetésének lépéseit. Ezután a vállalat által használt Total Productive Management fontosságáról is ejtek néhány szót, a működésével és a működését biztosító pillérekkel együtt. Majd egy-egy példán keresztül bemutatom a TPM fejlesztési folyamatokat és projekteket a vevőszolgálat és a logisztika területén is. Végezetül elemezni fogom az általam elvégzett kérdőíves kutatás eredményeit is, melyben a vállalat munkatársait kérdeztem meg a TPM fejlesztési és optimalizációs módszereivel és projektekkel kapcsolatos gondolataikról és tapasztalataikról.

Hungarian Title

A Heineken Hungária vevőszolgálati és logisztikai folyamatainak és rendszereinek felülvizsgálata és optimalizációs lehetőségeinek feltérképezése

English Title

Reviewing and mapping optimization opportunities for Heineken Hungary’s customer service and logistics processes and systems

Institution

University of Sopron

Faculty

Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)

Institute/Establishment/Department

LKK - Institute of Business Studies

Specialization

LKK - Business Administration and Management (BA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Pankotay, Fruzsina Magda
tanársegéd

Local id

KBAN-22/06

Item Type: Thesis
Depositing User: Réka Tóth
Date Deposited: 17 Jun 2022 09:11
Last Modified: 17 Jun 2022 09:11
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9164

Actions (login required)

View Item View Item