Tóth, Réka (2022) A Heineken Hungária vevőszolgálati és logisztikai folyamatainak és rendszereinek felülvizsgálata és optimalizációs lehetőségeinek feltérképezése. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-22_06.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2037 Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja az, hogy bemutassam, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. milyen módszereket alkalmaz a vevőszolgálati és logisztikai rendszereinek felülvizsgálatára és az optimalizációs lehetőségeinek a feltérképezésére. Dolgozatomban elsőként a Heineken N.V.-t, vagyis a nemzetközi anyavállalat történetét fogom bemutatni, majd a Soproni Sörgyár történetéről is ejtek pár mondatot, mely a szakmai gyakorlatom helyszíne volt, és ahol megismerkedtem a dolgozatomban bemutatott módszerekkel, valamint megtapasztalhattam, hogy milyen részt venni egy vállalat működési és fejlesztési folyamataiban. A vállalat bemutatása után pedig az általuk használt módszereket fogom ismertetni a szakdolgozatomban. A Heineken Hungária, csakúgy, mint a Heineken N.V. a rendszereik felülvizsgálatára és optimalizációjára a lean módszert és eszközeit, ezen belül is kiemelten a TPM módszert használja. A vállalat a TPM, vagyis a Total Productive Maintenance, magyarul Teljeskörű Hatékony Karbantartás mellett bevezette a TPM egy másik fajtáját, ez a Total Productive Management, vagyis a Teljeskörű Hatékony Menedzsment, melyben a Maintenance termelésben használt módszereit és folyamatait az irodai munkásság területén alkalmazzák. Szakdolgozatomban betekintést nyújtok a fent említett módszerek elméleti hátterébe, először a lean módszer alapelveit és bevezetésének folyamatát mutatom be, majd részletesebben ismertetem a Total Productive Maintenance kialakulását, pilléreit és bevezetésének lépéseit. Ezután a vállalat által használt Total Productive Management fontosságáról is ejtek néhány szót, a működésével és a működését biztosító pillérekkel együtt. Majd egy-egy példán keresztül bemutatom a TPM fejlesztési folyamatokat és projekteket a vevőszolgálat és a logisztika területén is. Végezetül elemezni fogom az általam elvégzett kérdőíves kutatás eredményeit is, melyben a vállalat munkatársait kérdeztem meg a TPM fejlesztési és optimalizációs módszereivel és projektekkel kapcsolatos gondolataikról és tapasztalataikról.
Magyar cím
A Heineken Hungária vevőszolgálati és logisztikai folyamatainak és rendszereinek felülvizsgálata és optimalizációs lehetőségeinek feltérképezése
Angol cím
Reviewing and mapping optimization opportunities for Heineken Hungary’s customer service and logistics processes and systems
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-22/06
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Réka Tóth |
Dátum: | 17 Jún 2022 09:11 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 06:00 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/9164 |
Actions (login required)
Tétel nézet |