Gombásné Vigh, Natália (2022) Autizmus spektrum zavarral élő gyermek és szülő kapcsolata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat az autizmussal élő gyermek és szülő kapcsolatát járja körbe. A szakirodalmi összefoglalás során három fő szál fonódik össze, előrevetítve a címben megjelölt különleges kapcsolat specifikumait. A meglévő szakirodalmak elemzése betekintést nyújt a gyógypedagógia, a fogyatékosság alapdefinícióiba, ezen belül az autizmus aspektusaiba és vezető tünet együttesébe. Rövid, lényegre törő összegzés olvasható a családról, mint rendszerről, és a család szereplőiről, az ő nevelési attitűdjeikről és a családon belüli alapvető kötődési elméletekről. A fentieket fésülik össze azok a gondolatok, amelyek a fogyatékossággal érintett családokat hivatottak bemutatni. A szakdolgozatban lefolytatott kutatás a mélyinterjú eszközét hívta segítségül, melynek szereplői autista gyermekek és felnőttek, valamint autizmussal élő gyermekek szülei és pedagógusai voltak. Célja, a lehető legsokoldalúbb módon bemutatott anyag létrehozása volt, mely a specifikumok megértését, és az elfogadást hivatott szolgálni. A kapott eredmények alapján elmondható, hogy az esetek jelentős hányadában a szülők magukra vannak hagyva speciális élethelyzetükben, annak minden nehézségével, és ez általában kirajzolódik életmódjukat, nevelési attitűdjeiket, és kapcsolataikat illetően is.
Magyar cím
Autizmus spektrum zavarral élő gyermek és szülő kapcsolata
Angol cím
Relationship between a parent and a child with autism spectrum disorder.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Natália Gombásné Vigh |
Dátum: | 24 Okt 2022 07:09 |
Utolsó módosítás: | 24 Okt 2022 07:09 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8994 |
Actions (login required)
Tétel nézet |