Frühe Deutschsprachförderung durch Märchen in Nationalitätendkindergärten anhand von einem eigenen Praxisbeispiel im Sonnenschein Kindergarten in Agendorf

Pócza-Deli, Franciska (2022) Frühe Deutschsprachförderung durch Märchen in Nationalitätendkindergärten anhand von einem eigenen Praxisbeispiel im Sonnenschein Kindergarten in Agendorf. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Pócza-Deli Franciska-Frühe Deutschsprachförderung durch Märchen in Nationalitätenkindergärten anhand von einem eigenen Praxisbeispiel im Sonnenschein Kindergarten in Agendorf-szakdolgozat.pdf] PDF
Pócza-Deli Franciska-Frühe Deutschsprachförderung durch Märchen in Nationalitätenkindergärten anhand von einem eigenen Praxisbeispiel im Sonnenschein Kindergarten in Agendorf-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a német, mint második nyelv fejlesztésének lehetőségeivel foglalkozom a nemzetiségi óvodákban a meséken keresztül. Arra keresem a választ, hogy az óvodapedagógusok a német nyelvű meséken keresztül hogyan tudják biztosítani a gyermekek idegennyelv-elsajátítását. Egy német nyelvű mese feldolgozása során megfigyelem a gyermekek reakcióit és beszámolok arról, hogyan kezelik a gyermekek a mesében előforduló idegen szavakat. Leírom, hogy a gyermekek a szabad játék során, vagy a nap folyamán miként használják fel az új kifejezéseket. A tapasztalataimat részletesen összegzem egy önreflexióban. Leírom a mesefeldolgozás és mese-előkészítés során felmerülő nehézségeket és pozitív tapasztalataimat is. A mesefeldolgozás módszertani alapjait Monika Jäger-Manz könyve segítségével foglaltam össze. Ezekre az elméleti ismeretekre építve valósítottam meg a mesefoglalkozásomat a gyakorlatban. A szakdolgozatom célja, egy „Jó-gyakorlat-példa" részletes bemutatása a hatékony idegennyelv-elsajátításhoz az óvodás korú gyermekek körében. Megfigyelésem eredményeképpen azt a következtetést vontam le, hogy a gyerekek a mese központi mondanivalóját megértették és képesek az újonnan megismert szavakat a szabad játékhelyzetekbe beépíteni.

Magyar cím

Korai német nyelvfejlesztés a nemzetiségi óvodákban meséken keresztül egy saját gyakorlati példával bemutatva az Ágfalvi Napsugár Óvodában

Angol cím

Early german language development through fairy tales in nationality kindergardens based on an own practical example in the sunshine kindergarden in Agendorf

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kovácsné Vinkovics, Éva
tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Franciska Pócza-Deli
Dátum: 24 Okt 2022 13:13
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 14:48
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8942

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet