Tóth, Csenge (2022) Intergált óvodák: Tipikusan fejlődő gyermekek hozzáállása sérült társaikhoz és vélekedése a betegségekről. Az óvodapedagógus szerepe az elfogadásra nevelésben. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Tóth Csenge - Integrált óvodák, Tipikusan fejlődő gyermekek hozzáállása sérült társaikhoz és vélekedése a betegségekről, Az óvodapedagógus szerepe az elfogadásra nevelésben - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban körüljártam az integráció témakörét, kezdve az alapfogalmak tisztázásával, majd végül összevetettem a hipotéziseimet a kvalitatív és a kvantitatív kutatásaim eredményeivel. Az integráció egy nagyon szerteágazó témakör, sok nézőpontból lehet megközelíteni. Ezek többek között a pedagógus, a szülők, a tipikusan fejlődő és a sajátos nevelési igényű gyermekek nézőpontjai. Az szakirodalmi összefoglalásban kifejtettem a témakörhöz kapcsolódó alapfogalmakat, kitértem az integrált, inkluzív nevelés magyarországi fejlődésére, valamint sorra vettem a gyermeki fejlődés azon elemeit, szakaszait, amelyek meghatározóak annak érdekében, hogy a gyermek elfogadó emberré váljon. Kutatásomban szülői és pedagógusi élmények, vélemények alapján, valamint integrált óvodában történt megfigyelés alkalmával bepillantást nyerhettem a tipikusan fejlődő gyermekek gondolkodásába, megfigyelhettem és információkat szerezhettem társas kapcsolataikról, viszonyulásukról, attitűdjeikről sajátos nevelési igényű csoporttársaik irányába. A szülők és pedagógusok véleményei és válaszai segítségével pedig azt kutattam, hogy mit tehetnek az óvodapedagógusok a gyermekek elfogadásra nevelése érdekében, valamint hogy a szülőknek milyen szerepe van ebben a folyamatban. Végül cáfoltam és megerősítettem a hipotéziseimet a kutatási eredményeim tükrében.
Magyar cím
Intergált óvodák: Tipikusan fejlődő gyermekek hozzáállása sérült társaikhoz és vélekedése a betegségekről. Az óvodapedagógus szerepe az elfogadásra nevelésben.
Angol cím
Integration in kindrgarten: Typically developing children's attitudes towards their disabled peers and their perception of diseases. The role of the kindergarten teacher in teaching acceptance.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Csenge Tóth |
Dátum: | 24 Okt 2022 07:07 |
Utolsó módosítás: | 21 Szep 2023 10:30 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8918 |
Actions (login required)
Tétel nézet |