Intergált óvodák: Tipikusan fejlődő gyermekek hozzáállása sérült társaikhoz és vélekedése a betegségekről. Az óvodapedagógus szerepe az elfogadásra nevelésben.

Tóth, Csenge (2022) Intergált óvodák: Tipikusan fejlődő gyermekek hozzáállása sérült társaikhoz és vélekedése a betegségekről. Az óvodapedagógus szerepe az elfogadásra nevelésben. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Tóth Csenge - Integrált óvodák, Tipikusan fejlődő gyermekek hozzáállása sérült társaikhoz és vélekedése a betegségekről, Az óvodapedagógus szerepe az elfogadásra nevelésben - szakdolgozat.pdf] PDF
Tóth Csenge - Integrált óvodák, Tipikusan fejlődő gyermekek hozzáállása sérült társaikhoz és vélekedése a betegségekről, Az óvodapedagógus szerepe az elfogadásra nevelésben - szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban körüljártam az integráció témakörét, kezdve az alapfogalmak tisztázásával, majd végül összevetettem a hipotéziseimet a kvalitatív és a kvantitatív kutatásaim eredményeivel. Az integráció egy nagyon szerteágazó témakör, sok nézőpontból lehet megközelíteni. Ezek többek között a pedagógus, a szülők, a tipikusan fejlődő és a sajátos nevelési igényű gyermekek nézőpontjai. Az szakirodalmi összefoglalásban kifejtettem a témakörhöz kapcsolódó alapfogalmakat, kitértem az integrált, inkluzív nevelés magyarországi fejlődésére, valamint sorra vettem a gyermeki fejlődés azon elemeit, szakaszait, amelyek meghatározóak annak érdekében, hogy a gyermek elfogadó emberré váljon. Kutatásomban szülői és pedagógusi élmények, vélemények alapján, valamint integrált óvodában történt megfigyelés alkalmával bepillantást nyerhettem a tipikusan fejlődő gyermekek gondolkodásába, megfigyelhettem és információkat szerezhettem társas kapcsolataikról, viszonyulásukról, attitűdjeikről sajátos nevelési igényű csoporttársaik irányába. A szülők és pedagógusok véleményei és válaszai segítségével pedig azt kutattam, hogy mit tehetnek az óvodapedagógusok a gyermekek elfogadásra nevelése érdekében, valamint hogy a szülőknek milyen szerepe van ebben a folyamatban. Végül cáfoltam és megerősítettem a hipotéziseimet a kutatási eredményeim tükrében.

Magyar cím

Intergált óvodák: Tipikusan fejlődő gyermekek hozzáállása sérült társaikhoz és vélekedése a betegségekről. Az óvodapedagógus szerepe az elfogadásra nevelésben.

Angol cím

Integration in kindrgarten: Typically developing children's attitudes towards their disabled peers and their perception of diseases. The role of the kindergarten teacher in teaching acceptance.

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Vida, Gergő
adjunktus, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Csenge Tóth
Dátum: 24 Okt 2022 07:07
Utolsó módosítás: 21 Szep 2023 10:30
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8918

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet