Startup vállalkozás üzleti stratégiája

Nádasi-Szabó, Dr Tamás (2022) Startup vállalkozás üzleti stratégiája. Other, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).

[thumbnail of KJE-22_03.pdf] PDF
KJE-22_03.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 31 December 2037

Download (2MB)

Abstract

A startup vállakozások több évtizede jelen vannak az üzleti életben, ugyanakkor csak a negyedik ipari forradalom kapcsán kerültek be a köztudatba és ezzel kapcsolatban nőtt meg a jelentőségük. A több évtizedes jelenlét ellenére a mai napig nincsen egységesen elfogadott jelentésük, és a statisztikák alapján megállapítható, hogy a „hétköznapi” vállalkozásokhoz képest jelentős számban fulladnak kudarcba ezen vállalkozások. Ezért merül fel alappal a kérdés, hogy mennyiben más egy startup cég üzleti stratégiája a hétköznapi vállalkozásokhoz képest. A jelen dolgozatban ennek próbálok meg utánajárni és megtalálni azon jellemzőket, amelyek miatt egy startup üzleti stratégiája más mint egy „hétköznapi” kezdő vállalkozás üzleti stratégiája. Ennek érdekében elemzem a startup vállalkozások fogalmát, és azok közül azt használom, amely esetében a legnagyobb a sikertelenség aránya – amely a korai fázisban lévő startup. Ezt követően az üzleti startégiaalkotás egyes elemein keresztül megvizsgálom, hogy mi az adott elem célja, eredménye, valamint hogy az adott lépés egy startup esetén értelmezhető-e. Megvizsgálom továbbá, hogy a gyakran használt elemzési módszerek közül melyik alkalmazható egy startup cégnél – és a contrario, melyik nem. Ezek alapján mind a belső-, mind a külső tényezők szempontjából összehasonlíthatóvá válik a startup cég és egy kezdő vállalkozás. Ennek érdekében előbb szintetizálom a jellemzőket, majd azokból a deduktív logikai segítségével megállapítom a különbségeket. A dolgozat végén pedig egy kezdeti stádiumban lévő startup vállalkozás startégiáját elemzem egy esettanulmány keretén belül.

Hungarian Title

Startup vállalkozás üzleti stratégiája

English Title

Business strategy of a startup company

Institution

University of Sopron

Faculty

Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)

Institute/Establishment/Department

LKK - Institute of Business Studies

Specialization

LKK - Economics for Lawyers (PG)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Bartók, Dr István
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED

Local id

KJE-22/03

Item Type: Diploma thesis (Other)
Depositing User: Dr Tamás Nádasi-Szabó
Date Deposited: 17 Jun 2022 09:30
Last Modified: 17 Jun 2022 09:30
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8913

Actions (login required)

View Item View Item