Startup vállalkozás üzleti stratégiája

Nádasi-Szabó, Dr Tamás (2022) Startup vállalkozás üzleti stratégiája. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KJE-22_03.pdf] PDF
KJE-22_03.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 31 December 2037

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A startup vállakozások több évtizede jelen vannak az üzleti életben, ugyanakkor csak a negyedik ipari forradalom kapcsán kerültek be a köztudatba és ezzel kapcsolatban nőtt meg a jelentőségük. A több évtizedes jelenlét ellenére a mai napig nincsen egységesen elfogadott jelentésük, és a statisztikák alapján megállapítható, hogy a „hétköznapi” vállalkozásokhoz képest jelentős számban fulladnak kudarcba ezen vállalkozások. Ezért merül fel alappal a kérdés, hogy mennyiben más egy startup cég üzleti stratégiája a hétköznapi vállalkozásokhoz képest. A jelen dolgozatban ennek próbálok meg utánajárni és megtalálni azon jellemzőket, amelyek miatt egy startup üzleti stratégiája más mint egy „hétköznapi” kezdő vállalkozás üzleti stratégiája. Ennek érdekében elemzem a startup vállalkozások fogalmát, és azok közül azt használom, amely esetében a legnagyobb a sikertelenség aránya – amely a korai fázisban lévő startup. Ezt követően az üzleti startégiaalkotás egyes elemein keresztül megvizsgálom, hogy mi az adott elem célja, eredménye, valamint hogy az adott lépés egy startup esetén értelmezhető-e. Megvizsgálom továbbá, hogy a gyakran használt elemzési módszerek közül melyik alkalmazható egy startup cégnél – és a contrario, melyik nem. Ezek alapján mind a belső-, mind a külső tényezők szempontjából összehasonlíthatóvá válik a startup cég és egy kezdő vállalkozás. Ennek érdekében előbb szintetizálom a jellemzőket, majd azokból a deduktív logikai segítségével megállapítom a különbségeket. A dolgozat végén pedig egy kezdeti stádiumban lévő startup vállalkozás startégiáját elemzem egy esettanulmány keretén belül.

Magyar cím

Startup vállalkozás üzleti stratégiája

Angol cím

Business strategy of a startup company

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Jogász-közgazdász szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bartók, István
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Helyi kari azonosító

KJE-22/03

Mű típusa: Diplomadolgozat (Egyéb)
Felhasználói azonosító szám (ID): Dr Tamás Nádasi-Szabó
Dátum: 17 Jún 2022 09:30
Utolsó módosítás: 21 Feb 2023 13:58
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8913

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet