Merkwart-Németh, Renáta (2022) Az érzelmi intelligencia fejlesztésének hatása az intellektuális képességzavarral élő tanulóknál. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_Merkwart-Németh Renáta_UFY9ND.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az érzelmi intelligencia fejlesztése segít mások jelzéseinek érzékelésében, annak megértése által, hogy hogyan éreznek a környezetünkben lévők, hogy ezáltal sokkal eredményesebben kezelhessük a társas kapcsolatainkat. Az intellektuális képességzavarral élő diákok számára gondot okoz a társas kompetenciák elsajátítása, a nonverbális jelek és egyéb finom társadalmilag elfogadott jelek leolvasása. Sokszor tévesen az értelmi fogyatékosság egyik velejárójaként tekintenek a különböző viselkedési és érzelmi problémákra. Kiterjedt kutatási eredmények bizonyítják, hogy pozitív korreláció áll fenn a szociális és érzelmi tanulás során elsajátított képességek és a pozitív viselkedés, az akadémiai eredmények és az eredményesebb döntések között a mindennapi életben.
Magyar cím
Az érzelmi intelligencia fejlesztésének hatása az intellektuális képességzavarral élő tanulóknál
Angol cím
The impact of developing emotional intelligence on students with intellectual disabilities
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
BA
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Renáta Merkwart-Németh |
Dátum: | 24 Okt 2022 07:05 |
Utolsó módosítás: | 24 Okt 2022 07:05 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8899 |
Actions (login required)
Tétel nézet |