Az érzelmi intelligencia fejlesztésének hatása az intellektuális képességzavarral élő tanulóknál

Merkwart-Németh, Renáta (2022) Az érzelmi intelligencia fejlesztésének hatása az intellektuális képességzavarral élő tanulóknál. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Merkwart-Németh Renáta_UFY9ND.pdf] PDF
Szakdolgozat_Merkwart-Németh Renáta_UFY9ND.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az érzelmi intelligencia fejlesztése segít mások jelzéseinek érzékelésében, annak megértése által, hogy hogyan éreznek a környezetünkben lévők, hogy ezáltal sokkal eredményesebben kezelhessük a társas kapcsolatainkat. Az intellektuális képességzavarral élő diákok számára gondot okoz a társas kompetenciák elsajátítása, a nonverbális jelek és egyéb finom társadalmilag elfogadott jelek leolvasása. Sokszor tévesen az értelmi fogyatékosság egyik velejárójaként tekintenek a különböző viselkedési és érzelmi problémákra. Kiterjedt kutatási eredmények bizonyítják, hogy pozitív korreláció áll fenn a szociális és érzelmi tanulás során elsajátított képességek és a pozitív viselkedés, az akadémiai eredmények és az eredményesebb döntések között a mindennapi életben.

Magyar cím

Az érzelmi intelligencia fejlesztésének hatása az intellektuális képességzavarral élő tanulóknál

Angol cím

The impact of developing emotional intelligence on students with intellectual disabilities

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mundy, Péter
tanársegéd

Helyi kari azonosító

BA

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Renáta Merkwart-Németh
Dátum: 24 Okt 2022 07:05
Utolsó módosítás: 24 Okt 2022 07:05
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8899

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet