Tanulásban akadályozott gyermekek szociális integrációja

Török, Dorina Andrea (2022) Tanulásban akadályozott gyermekek szociális integrációja. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Török Dorina Andrea- Tanulásban akadályozott gyermekek szociális integrációja-szakdolgozat.pdf.pdf] PDF
Török Dorina Andrea- Tanulásban akadályozott gyermekek szociális integrációja-szakdolgozat.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (302kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom központi témája a tanulásban akadályozott fiatalok szakmai képzésének és a jövőbeli munkaerő-piaci helyzetének vizsgálata. Dolgozatom célja, hogy felderítsem, hogy az intellektuális képességzavar hátrányosan befolyásolja-e a statisztikai adatok alapján a célcsoport munkaerő-piaci helyzetét. Az információk elemzésének módszeréül a kvantitatív stratégiát választottam, szekunder adatgyűjtéssel, desk research módszere alapján. Az általam használt adatok a 2016-os mikrocenzusban szerepelnek, amikor 408 ezer ember vallotta magát fogyatékkal élőnek. A kutatásom végére, arra a következtetésre jutottam, a statisztikai elemzések alapján, hogy negatívan befolyásolja a fennálló intellektuális képességzavar a tanulmányom fókuszában álló csoport munkaerő-piaci elhelyezkedését, súlyosságától függetlenül.

Magyar cím

Tanulásban akadályozott gyermekek szociális integrációja

Angol cím

Social integration of children with learning disabilities

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Vida, Gergő
adjunktus, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dorina Andrea Török
Dátum: 24 Okt 2022 07:05
Utolsó módosítás: 21 Szep 2023 10:30
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8896

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet