Török, Dorina Andrea (2022) Tanulásban akadályozott gyermekek szociális integrációja. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Török Dorina Andrea- Tanulásban akadályozott gyermekek szociális integrációja-szakdolgozat.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (302kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom központi témája a tanulásban akadályozott fiatalok szakmai képzésének és a jövőbeli munkaerő-piaci helyzetének vizsgálata. Dolgozatom célja, hogy felderítsem, hogy az intellektuális képességzavar hátrányosan befolyásolja-e a statisztikai adatok alapján a célcsoport munkaerő-piaci helyzetét. Az információk elemzésének módszeréül a kvantitatív stratégiát választottam, szekunder adatgyűjtéssel, desk research módszere alapján. Az általam használt adatok a 2016-os mikrocenzusban szerepelnek, amikor 408 ezer ember vallotta magát fogyatékkal élőnek. A kutatásom végére, arra a következtetésre jutottam, a statisztikai elemzések alapján, hogy negatívan befolyásolja a fennálló intellektuális képességzavar a tanulmányom fókuszában álló csoport munkaerő-piaci elhelyezkedését, súlyosságától függetlenül.
Magyar cím
Tanulásban akadályozott gyermekek szociális integrációja
Angol cím
Social integration of children with learning disabilities
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dorina Andrea Török |
Dátum: | 24 Okt 2022 07:05 |
Utolsó módosítás: | 21 Szep 2023 10:30 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8896 |
Actions (login required)
Tétel nézet |