Nyeste, Mária Irén (2022) Beiskolázva - Diagnózistól az intervencióig első osztályban –. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_nyestemáriairen_goa7qa.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (9MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom a beiskolázott gyermekek fejlődési szintjét és annak vizsgálatát járja körül egymásra épülő szemszögekből. Minden iskolába kerülő első osztályos diagnosztizálása szükséges, mely rámutat a csoport differenciáira. A komplex vizsgálat után célirányos felmérés elvégzésével facilitálható a konkrét fejlődési eltérés. A célzott mérés nem elég. Több területen dolgozó szakember szükséges az effektív deficit megállapításához és a motivikus orvosláshoz. Intervencióval a korosztálytól való eltérés csökkenthető. Kutatásomhoz a DIFER programcsomag rövid változatú tesztjét alkalmaztam 1., 2. és 3. osztályban. Tanulmányom középpontjában egy 30 fős iskolakezdő osztály állt, kiknek érettségét, pontos deficitük feltárásai és segítő közbelépési lehetőségeit tárgyalom. Az analízis során beigazolódott az elsősök felmérésének szükséglete átfogó és célirányos mérési formákban is. A speciális területeken dolgozók nélkülözhetetlensége a megjelenő hátrányok feltérképezésében, megoldásában és segítségének kialakításában. Ez rövid időn belül már megoldásokat eredményezett.
Magyar cím
Beiskolázva - Diagnózistól az intervencióig első osztályban –
Angol cím
Being in school - From diagnosis to intervention in first class -
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Mária Irén Nyeste |
Dátum: | 24 Okt 2022 07:04 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 06:49 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8892 |
Actions (login required)
Tétel nézet |