Testi nevelés, gyógytestnevelés, preventív testnevelés vizsgálata az óvodában

Horváth, Vivien (2022) Testi nevelés, gyógytestnevelés, preventív testnevelés vizsgálata az óvodában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Diplomamunka_horvathvivien_LWQ4GI.pdf] PDF
Diplomamunka_horvathvivien_LWQ4GI.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A testi nevelés már életünk első szakaszában is hangsúlyosan jelen van mindennapjainkban. Először családi környezetben, majd az első intézményes éveinek alatt ismerkedhetünk meg komolyabban az egészséges életmód kialakításával, melynek szerves része a mozgás is. Az óvodáskorú gyermekek hatalmas fejlődésen mennek keresztül, testük megváltozik, mozgással kapcsolatos képességeik pedig hihetetlen fejlődést mutatnak. Azonban pont ennek a hirtelen változásnak és a mai társadalom fizikai inaktivitásának köszönhetően számos fizikai probléma kialakulhat már ebben a korban is. Itt kap nagy hangsúlyt a gyógytestnevelés, mely ugyan az óvodában még nem teljesen ugyanazt jelenti, mint az iskolában, mégis kiemelkedően fontos szerepe van. Az óvodáskorú gyermekek számára a legtöbb gyógytestnevelésben alkalmazott gyakorlat még túl nehezen megvalósítható, ezért ebben a korban inkább prevencióról illetve preventív szemléletről beszélünk az óvodában. Fontos, hogy a kóros fizikai elváltozásokat időben korrigáljuk, de ha lehetséges, akkor preventív gyakorlatokkal megelőzzük azokat. Az ilyen preventív gyakorlatokhoz már számos óvodai sporteszköz is áll rendelkezésre, melyek megkönnyítik a gyakorlatok elvégzését és növelik a hatékonyságot. A legfontosabb cél az óvodában az az, hogy a gyermekekkel megszerettessük a mozgást és példát mutassunk nekik, hogy később képesek legyenek saját életükben egy egészséges, egy mozgással gazdag életmódot kialakítani.

Magyar cím

Testi nevelés, gyógytestnevelés, preventív testnevelés vizsgálata az óvodában

Angol cím

An investigation of physical education, adapted and preventive physical education in kindergartens

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Simon, István
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Vivien Horváth
Dátum: 25 Okt 2022 14:03
Utolsó módosítás: 18 Szep 2023 08:24
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8891

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet