Csonka, Barbara (2022) Az érzelmi intelligencia fejlesztésének lehetőségei a zenei nevelés tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_ csonkabarbara_bdtdv4.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban is nagyon fontos feladat mind a szülők, mind a pedagógusok részéről. Dolgozatomban szerettem volna a művészi jellegű tevékenységek pozitív hatásaira rávilágítani, különös tekintettel a zenei nevelésre. Szakdolgozatomban a szülők és az óvodapedagógusok véleményét egyaránt összesítettem a kevert módszertani kutatás által. A kérdőívben, illetve az interjúban külön kitértem arra, hogy milyen módszerekkel fejlesztik a gyermekek érzelmi intelligenciáját, vagy egyáltalán mennyire tartják magukat tájékozottnak a témában. A vizsgálatból kiderült, hogy a legtöbb család otthon nem szokott klasszikus zenét hallgatni, ám a vidéki óvodában az óvónők sokszor élnek a komolyzene nyújtotta lehetőségekkel. Fényt derült továbbá arra is, hogy a szülők a sport-és nyelvi jellegű tevékenységeket előbbre valónak tartják a művészeti foglalkozásoknál. Az óvónők határozottan, a szülők kevéssé tartják magukat tájékozottnak az emocionális intelligenciát, fejlesztési lehetőségeit illetően.
Magyar cím
Az érzelmi intelligencia fejlesztésének lehetőségei a zenei nevelés tükrében
Angol cím
Developing emotional intelligence through music education
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Barbara Csonka |
Dátum: | 25 Okt 2022 14:03 |
Utolsó módosítás: | 25 Okt 2022 14:03 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8877 |
Actions (login required)
Tétel nézet |