Az érzelmi intelligencia fejlesztésének lehetőségei a zenei nevelés tükrében

Csonka, Barbara (2022) Az érzelmi intelligencia fejlesztésének lehetőségei a zenei nevelés tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_ csonkabarbara_bdtdv4.pdf] PDF
szakdolgozat_ csonkabarbara_bdtdv4.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban is nagyon fontos feladat mind a szülők, mind a pedagógusok részéről. Dolgozatomban szerettem volna a művészi jellegű tevékenységek pozitív hatásaira rávilágítani, különös tekintettel a zenei nevelésre. Szakdolgozatomban a szülők és az óvodapedagógusok véleményét egyaránt összesítettem a kevert módszertani kutatás által. A kérdőívben, illetve az interjúban külön kitértem arra, hogy milyen módszerekkel fejlesztik a gyermekek érzelmi intelligenciáját, vagy egyáltalán mennyire tartják magukat tájékozottnak a témában. A vizsgálatból kiderült, hogy a legtöbb család otthon nem szokott klasszikus zenét hallgatni, ám a vidéki óvodában az óvónők sokszor élnek a komolyzene nyújtotta lehetőségekkel. Fényt derült továbbá arra is, hogy a szülők a sport-és nyelvi jellegű tevékenységeket előbbre valónak tartják a művészeti foglalkozásoknál. Az óvónők határozottan, a szülők kevéssé tartják magukat tájékozottnak az emocionális intelligenciát, fejlesztési lehetőségeit illetően.

Magyar cím

Az érzelmi intelligencia fejlesztésének lehetőségei a zenei nevelés tükrében

Angol cím

Developing emotional intelligence through music education

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Révész, József
tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Barbara Csonka
Dátum: 25 Okt 2022 14:03
Utolsó módosítás: 25 Okt 2022 14:03
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8877

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet