Miskolczi-Szommer, Viktória (2022) A zenei nevelés és az érzelmi intelligencia összefüggéseinek kutatása kora kisgyermekkorban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_miskolcziszommerviktória_w1363p.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom témája, a bölcsődés korú gyermekek zenei nevelésének hatása az érzelmi intelligenciára. Dolgozatommal az volt a célom, hogy a szakirodalmak értékelésével és az empirikus vizsgálatokkal nagyobb látószögbe helyezzem a zene gyermekeket érő pozitív behatását. Ezért megvizsgáltam kezdeti szakasztól a lehetséges fejlesztő hatásokat, az anya-gyermek méhen belüli kapcsolatát, az érzelmi intelligencia elméletét és a bölcsődés korú kisgyermekek otthoni és bölcsődei zenei nevelését. Ezen belül fejtegettem Kodály koncepciójának alapjait, melyet a bölcsődés korosztály értelmezésében Forrai Katalin dolgozott ki, valamint kiemeltem a magyar népzene és néphagyományok jelentőségét a kisgyermekkori nevelésben. Feltételezéseimet kérdőív és interjú módszerével támasztottam alá. A felállított hipotéziseim beigazolódtak, miszerint a zene fejlesztő hatással bír az érzelmi intelligenciára.
Magyar cím
A zenei nevelés és az érzelmi intelligencia összefüggéseinek kutatása kora kisgyermekkorban
Angol cím
Research on the relationship between music education and emotional intelligence in early childhood
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Viktória Miskolczi-Szommer |
Dátum: | 25 Okt 2022 14:02 |
Utolsó módosítás: | 25 Okt 2022 14:03 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8870 |
Actions (login required)
Tétel nézet |