A fogyatékos gyermekek bántalmazásának felismerése, a gyógypedagógus szerepe a jelzőrendszerben

Magyarlaki, Martina (2022) A fogyatékos gyermekek bántalmazásának felismerése, a gyógypedagógus szerepe a jelzőrendszerben. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat 1.pdf] PDF
szakdolgozat 1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (526kB)

Absztrakt (kivonat)

A gyermekbántalmazás felismerése, megelőzése sajnos napjainkig megoldatlan problémát jelent. Ez a probléma hatványozódik a fogyatékos gyermekek esetében. A fogyatékkal élő gyermekek tekintetében talán még nehezebb eldönteni, hogy valóban bántalmazással van-e dolgunk, szükséges-e a beavatkozás. Kutatásom során egy saját szerkesztésű tizenkét kérdésből álló interjú keretében vizsgáltam, hogy a gyógypedagógusok, mint az országunkban működő gyermekvédelmi jelzőrendszer szereplői felismerik-e a gyermekbántalmazást, birtokában vannak-e a bejelentéshez szükséges információknak, valamint, hogy milyen tapasztalataik vannak egy-egy bejelentés következményeiről.

Magyar cím

A fogyatékos gyermekek bántalmazásának felismerése, a gyógypedagógus szerepe a jelzőrendszerben

Angol cím

Recognizing the abuse of children with disabilities, the role of the special education teacher in the child protection system

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Naszladi, Georgina
egyetemi adjunktus, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Martina Magyarlaki
Dátum: 24 Okt 2022 13:12
Utolsó módosítás: 14 Szep 2023 06:28
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8867

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet