Magyarlaki, Martina (2022) A fogyatékos gyermekek bántalmazásának felismerése, a gyógypedagógus szerepe a jelzőrendszerben. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat 1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (526kB) |
Absztrakt (kivonat)
A gyermekbántalmazás felismerése, megelőzése sajnos napjainkig megoldatlan problémát jelent. Ez a probléma hatványozódik a fogyatékos gyermekek esetében. A fogyatékkal élő gyermekek tekintetében talán még nehezebb eldönteni, hogy valóban bántalmazással van-e dolgunk, szükséges-e a beavatkozás. Kutatásom során egy saját szerkesztésű tizenkét kérdésből álló interjú keretében vizsgáltam, hogy a gyógypedagógusok, mint az országunkban működő gyermekvédelmi jelzőrendszer szereplői felismerik-e a gyermekbántalmazást, birtokában vannak-e a bejelentéshez szükséges információknak, valamint, hogy milyen tapasztalataik vannak egy-egy bejelentés következményeiről.
Magyar cím
A fogyatékos gyermekek bántalmazásának felismerése, a gyógypedagógus szerepe a jelzőrendszerben
Angol cím
Recognizing the abuse of children with disabilities, the role of the special education teacher in the child protection system
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Martina Magyarlaki |
Dátum: | 24 Okt 2022 13:12 |
Utolsó módosítás: | 14 Szep 2023 06:28 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8867 |
Actions (login required)
Tétel nézet |