Molnár, Laura (2022) A viselkedészavar sajátos megjelenési formái, ezek felismerése, integrálásának lehetőségei óvodai színtéren játékkal, mesével. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Molnár Laura - A viselkedészavar sajátos megjelenési formái, ezek felismerése, integrálásának lehetőségei óvodai színtéren játékkal, mesével - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Egyre több gyermeket, családot, óvodapedagógust, és óvodát érintő probléma napjainkban a viselkedészavar. A vele járó mindennapos, sokszor emberpróbáló küzdelem nagy kihívást jelent minden érintett számára. A megküzdési stratégiák szerepekhez kötötten, folyamatosan változnak annak érdekében, hogy a probléma lehetőség szerint kezelhető szinten maradjon. Az óvodai életben jelentező viselkedési problémák sokfélék, a hozzájuk való viszonyulás is esetenként különböző. Vannak olyan gyermekek, akik az óvodapedagógus jelzése után, szülői együttműködés következtében szakértői bizottság elé kerülnek, a vizsgálat utáni vélemény alapján pedig megkaphatják az egyéni, célzott fejlesztést. Ezzel szemben, saját tapasztalataim alapján - melyeket magyarországi, és erdélyi gyakorlatom során is hasonlóképp éltem meg - az óvodában a viselkedészavar diagnosztizálás nélkül van többségben jelen. Az óvodapedagógusi gyakorlat, tapasztalat ez esetekben is mindannyiszor felismeri, észleli a problémát, azonban vagy a szülői hozzáállás, vagy egyéb okok miatt, a folyamat ezen a szinten megreked. Kutatásomban éppen ezért az óvodapedagógusi kompetencia határokon belül létező lehetőségekre fordítottam a figyelmet. A mesepadagógia adta lehetőségek segítségével -a mesedramatizálás ezen belül kiemelt figyelmet kapott - hoztam létre egy foglalkozássorozatot, nagycsoportos gyermekek körében.
Magyar cím
A viselkedészavar sajátos megjelenési formái, ezek felismerése, integrálásának lehetőségei óvodai színtéren játékkal, mesével
Angol cím
Specific forms of behavioural disorder, their recognition and ways of integrating them in the kindergarden through play and fairy tales
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Laura Molnár |
Dátum: | 24 Okt 2022 07:04 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 06:47 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8866 |
Actions (login required)
Tétel nézet |