Stinner, Zsuzsanna Viktória (2022) A tudatos jelenlét és a lelki egészség összefüggéseinek vizsgálata az óvodapedagógusok körében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_Stinner Zsuzsanna Viktória_W4I9R3.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (471kB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatás célja az óvodapedagógusok tudatos jelenléte és a lelki egészségmutatói, mint a szubjektív jóllét, a depresszió, és a kiégés; az önbecsült egészségi állapota; illetve a gyermekekkel való kapcsolata közötti összefüggések feltárása volt. A vizsgálati mintát felsőfokú végzettséggel rendelkező óvodapedagógusok (N=202) alkották, átlag életkoruk 41 év volt, átlagosan 15 év munkatapasztalattal rendelkeztek. A vizsgálni kívánt változókat (Tudatos jelenlét, általános jóllét, kiégés, depresszió, önbecsült egészségi állapot, gyermekekkel való kapcsolat) validált, önkitöltős kérdőívekkel mértük fel. Kutatásunk eredményei rávilágítanak arra, hogy a tudatos jelenét kedvezően hat a pedagógusok lelki egészségére, csökkenti a depresszív tünetek és a kiégés kialakulásának esélyét és fokozza az általános jóllétet. Vizsgálatunkban a magasabb mindfulness szint pozitívan befolyásolta a szakemberek gyermekekkel való kapcsolatát, amelyet kevésbé konfliktusosnak ítéltek meg.
Magyar cím
A tudatos jelenlét és a lelki egészség összefüggéseinek vizsgálata az óvodapedagógusok körében
Angol cím
The role of mindfulness in kindergarten teacher’s well-being and their relationship with children
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zsuzsanna Viktória Stinner |
Dátum: | 24 Okt 2022 07:03 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 06:35 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8843 |
Actions (login required)
Tétel nézet |