Domján, Nikolett (2022) Tanulási problémák prevenciója, avagy az iskolaéretlenséget mutató gyerekek fejlesztési lehetőségei óvodáskorban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Domján Nikolett-Tanulási problémák prevenciója-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az iskolába készülő gyerekeknek el kell érni egy bizonyos fejlettségi szintet az óvodáskor végére. Azonban manapság egyre többször halljuk, hogy a mai gyerekek iskolaéretlenül kerülnek iskolába, ahol nagy gondot okoz számukra haladni a többséggel. Egyre nagyobb számban állapítanak meg tanulási nehézséget, tanulási zavart kisiskoláskorban, aminek az előjelei már óvodáskorban is megmutatkoznak. A korai tünetek felismerésében nagy szerepe van a gyógypedagógusoknak, a fejlesztőpedagógusoknak és az óvodapedagógusoknak, és az általuk végzett óvodai szűrési programoknak, iskolai érettségi vizsgálatoknak. Az időben történő felismerés utáni célirányos fejlesztések megkönnyíthetik az óvoda és iskola közötti átmenetet. Az iskolaérettségi szűrés terápia-relevanciája iránymutatás lehet a felzárkóztató és fejlesztő tevékenységek tervezésében.
Magyar cím
Tanulási problémák prevenciója, avagy az iskolaéretlenséget mutató gyerekek fejlesztési lehetőségei óvodáskorban
Angol cím
Prevention of learning problems or else the development opportunities for children with immaturity in preschool
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Nikolett Domján |
Dátum: | 24 Okt 2022 07:02 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 06:50 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8820 |
Actions (login required)
Tétel nézet |