Budai, Ágnes (2022) Az óvodás korú gyermek játékszokásainak változása a Covid-19 árnyékában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat-Budai Ágnes m3q6d0-Az óvodás korú gyermek játékszokásainak változása a Covid-19 árnyékában.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom az óvodás korú gyermekek játékszokásainak változását vizsgálja a Covid-19 járvány hatására. Ahhoz, hogy fel tudjam fedni a feltételezett változásokat, fontosnak tartottam összegezni a napjainkig végzett tanulmányokat, megfigyeléseket a gyermekek lélektanával és játékszokásaival kapcsolatban. Kutatásom célja az, hogy a jelenleg is a gyermekes családok nagy részét érintő témát összefüggéseiben vizsgáljam: milyen kapcsolódás, ok-okozati összefüggés tapasztalható a Covid-19 járvány és a gyermekek játékszokásainak alakulása között. A kvantitatív kutatási módszert, a kérdőívezést találtam a legmegfelelőbb módszernek az adatgyűjtéshez, melynek segítségével több mint 100 esetet tudtam megvizsgálni. Kutatásomban feltételeztem, hogy a Covid-19 járvány során nőtt a gyermekek körében a digitális eszközök használata, hogy nem váltak gyakoribbá a családokban a közös játékok, hogy az óvodások játékszokásai és játékeszközei jelentősen változtak a pandémia hatására, valamint azt, hogy az egykék óvodai játékba való visszaszokása nehézségekbe ütközött a Covid-19 járvány okozta korlátozások és bezárások miatt. Kérdőíveim feldolgozása során beigazolódott, hogy a digitális eszközök használata gyakoribbá vált, így megállapítható, hogy az óvodások játékszokásai és játékeszközei jelentősen változtak, feltételezésemmel ellentétben azonban nőtt a családi közös játékok száma. Kutatásom azt mutatja, hogy a testvérkapcsolatoknak nagy szerepe volt a járvány során, mivel olyan szociális kompetenciákat tanulnak a gyerekek a testvérek által, amelyek az ilyen és hasonló nehéz helyzetekben segítséget jelentenek nekik. Szakdolgozatom témaválasztása és kutatásaim eredménye segítséget nyújt abban, hogy milyen következményekre számíthat az óvodapedagógus az óvodában, annak érdekében, hogy munkájával jelen rendkívüli körülmények között is minél hatékonyabban tudja segíteni a gyerekek egészséges fejlődését.
Magyar cím
Az óvodás korú gyermek játékszokásainak változása a Covid-19 árnyékában
Angol cím
Covid-19 pandemic's impact on preschool age child's playing habits
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Ágnes Budai |
Dátum: | 24 Okt 2022 07:02 |
Utolsó módosítás: | 02 Már 2023 07:33 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8806 |
Actions (login required)
Tétel nézet |