A vers és a mondóka szerepe az óvodás korú gyermek életében.

Simon, Diána (2022) A vers és a mondóka szerepe az óvodás korú gyermek életében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Simon Diána- A vers és a mondóka szerepe az óvodás korú gyermek életében- Szakdolgozat.pdf] PDF
Simon Diána- A vers és a mondóka szerepe az óvodás korú gyermek életében- Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája: Az vers és a mondóka szerepe az óvodáskorú gyermek életében. A választott témám kutatásához felhasználtam a kvalitatív és kvantitatív kutatási módszereket egyaránt. Kérdőívemben az óvodáskorú gyermek életében a mondókák, versek fontosságát, szerepét vizsgálom. Kutatom ezek szerepét a gyermekek családi színterében. Kérdéseim által szeretnék választ kapni, hogy ebben a modern világban miért vonzóbbak a digitalizált eszközök a könyveknél, melyekben csodás versek, mondókák találhatók. Interjúimban olyan kérdések lesznek, melyek talán közelebb hoznak ahhoz a válaszhoz, hogy az óvodapedagógusok mivel tudnák motiválni a szülőket a rendszeres vers és mondóka használathoz. A megkérdezettek 70%-a azon a véleményen van, hogy leköti az óvodáskorú gyermekek figyelmét a versek és mondókák. Úgy gondolják szívesen hallgatják azokat. A megkérdezett 95 szülő közül 91 fő szokott olvasni verset vagy mondókát a gyermekének. A válaszadó óvodapedagógusok 70%-a is azon a véleményen volt, hogy a gyermekek hoznak otthonról irodalmi művet. Általánosságban elmondható, hogy nincsenek megelégedve ezek minőségével. Mennyiség tekintetében pedig arra a megállapításra jutottam a válaszok alapján, hogy akik találkoznak otthon mondókákkal, versekkel ők megfelelő mennyiségűt visznek az óvodába, viszont akik nem érintkeznek velük, ők nem.

Magyar cím

A vers és a mondóka szerepe az óvodás korú gyermek életében.

Angol cím

The importance of poems and nursery rhymes in the life of kindergarten-aged children.

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár, Csilla
egyetemi docens, PhD.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Diána Simon
Dátum: 24 Okt 2022 13:12
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 10:42
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8753

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet