Balogh, Viktória (2022) Egy zöld óvoda és egy többségi óvoda összehasonlítása. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_baloghviktória_M781GR.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban egyre nagyobb figyelmet kap a környezettudatos életmód, a környezetvédelem és a fenntarthatóság. Ez elengedhetetlenül szükséges Földünknek, melyet a korábbi évtizedekben kizsákmányoltunk. Az pedig vitathatatlan, hogy gyermekeinknek is példát kell mutatnunk minél fiatalabb koruktól fogva, így az ő értékrendszerükben a környezettudatosság magas fokon helyezkedhet el. Az intézményes nevelésben elsősorban a külső világ tevékeny megismerése foglalkozásokon valósulhat meg a pozitív kapcsolat kialakítása gyermek és környezete között. Szakdolgozatom kutatásának célja, egy általam kiválasztott zöld, illetve többségi óvoda környezeti nevelésének összehasonlítása, mellyel azt vizsgáltam, milyen mértékben hatott a gyermekek személyiségfejlődésére, illetve a család életére. Ehhez kérdőíveket készítettem, az óvodapedagógusoknak és a szülőknek. Az eredmények azt bizonyították, hogy a zöld óvoda környezeti nevelése– pár tizedes különbséggel - erősebben hatott a gyermekekre és családjukra. Bár a hipotézisem tévesnek bizonyult, a magas- valamint gyakran megegyező átlagokból látható, hogy a többségi óvoda is szívén viseli a környezeti nevelést.
Magyar cím
Egy zöld óvoda és egy többségi óvoda összehasonlítása
Angol cím
Comparison of an environmental frendly kindergarden and an average kindergarden
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Viktória Balogh |
Dátum: | 24 Okt 2022 06:59 |
Utolsó módosítás: | 02 Már 2023 07:34 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8736 |
Actions (login required)
Tétel nézet |