Szalai, András (2022) Kinetikus iskolarajz vizsgálata SNI tanulók körében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szalai András- Kinetikus iskolarajz vizsgálata SNI tanulók körében- szakdolgozat.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témájának kinetikus iskolarajz elemzését választottam, sajátos nevelési igényű tanulók körében. A kinetikus iskolarajz egy speciális rajzvizsgálati módszer, melyben a vizsgálat vezetője azt kéri a vizsgált alanyoktól, hogy rajzoljanak iskolát benne saját magukkal, tanárukkal és néhány barátjukkal úgy, hogy mindenki csináljon valamit. A rajzok felvételét két soproni EGYMI-ben végeztem, a Kozmutza- és a Tóth Antal EGYMI-ben, összesen 46 tanulóval. A felvételt csoportos helyzetben végeztem. A rajzok felvétele után a tanulókkal interjút készítettem, egyszemélyes helyzetben, és kérdéseket tettem fel nekik a rajzukkal kapcsolatban. Az eredményeket a válaszaik és a rajzaik együttes elemzéséből állapítottam meg. A célom a vizsgálattal a SNI tanulók iskolai kötődéseinek, kortársakhoz és tanárokhoz kötődéseinek megismerése volt. Az elemzés során megvizsgáltam a tanulók által megjelenített személyeket, helyszíneket, tevékenységeket, és nemek közti különbségeket. Úgy gondolom, hogy a vizsgálatom elérte a céljait, és a módszert a későbbi, gyógypedagógiai munkám során is fogom tudni alkalmazni.
Magyar cím
Kinetikus iskolarajz vizsgálata SNI tanulók körében
Angol cím
Analysis of special needs children's kinetic school drawings
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | András Szalai |
Dátum: | 24 Okt 2022 06:59 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 08:58 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8730 |
Actions (login required)
Tétel nézet |