Erdei iskola meghatározó szerepe és helye a környezeti nevelésben

Tóth, Cintia (2022) Erdei iskola meghatározó szerepe és helye a környezeti nevelésben. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of diplomamunka_tóthcintia_g7j8ja.pdf] PDF
diplomamunka_tóthcintia_g7j8ja.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (707kB)

Absztrakt (kivonat)

A diplomamunkám témája az erdei iskola meghatározó szerepe, és helye a környezeti nevelésben. A kutatás során betekintést nyújtok a környezeti nevelés színtereibe, módszereibe és fejlődéstörténetébe. Célként fogalmaztam meg, hogy az erdei iskolának milyen jótékony hatásai vannak a gyerekek fejlődésére, énképük kialakítására, egészségügyi jólétükre. Münchenben 1900-ban alapítottak először erdei úgynevezett szabadlevegős iskolát, ahova a nagyvárosok gyerekeit emelték ki az egészségtelen (tüdőbetegséget okozó) környezetből, ezáltal a pszichés jólétükre is odafigyelve. A tanórák a szabadban zajlottak, úgynevezett barakkokban. 1908-ban megalapították Szombathelyen az első erdei iskolát a charlottenburgi mintára. Kutatásomat kvalitatív, azon belül mélyinterjú formájában végeztem. Munkámban a célirányos szakértői kiválasztást alkalmaztam. A Tanulmányi Erdőgazdaság Zrt. munkatárásával készített interjú során a nyitott válaszlehetőség mellett döntöttem. A kutatás fókuszában a gyerekek ismeretszerzésének lehetőségei, pedagógiája és pszichológiája áll. Ezt figyelembe véve alkottam meg egy évre szóló erdei iskola programot. Eredményként tovább tárgyalandó az alkalmazott pedagógia beépítése a gyakorlatba. Következtetésképpen, hogy a gyermek a természetben átélhesse a flow élményt, ahhoz szükségessé válik a természetközeli szemléltetés és fontos elemét alkotja az egyes korosztályokban az ismeretek differenciálása.

Magyar cím

Erdei iskola meghatározó szerepe és helye a környezeti nevelésben

Angol cím

The significance and role of woodland schools in environtmental education

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Neveléstudomány (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hartl, Éva
intézetigazgató, egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Cintia Tóth
Dátum: 24 Okt 2022 06:59
Utolsó módosítás: 02 Már 2023 07:34
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8729

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet