Innovációk az oktatásban

Végh, Cecília (2022) Innovációk az oktatásban. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of DH2429 Szakdolgozat.pdf] PDF
DH2429 Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Elmondhatjuk, hogy a digitális robbanás a pedagógusokat számos kihívás elé állította. Nem kizárólag azért, mert napi szinten új digitális eszközök jelennek meg, hanem mert utat kell találniuk a digitális generációhoz. Az oktatás színvonala és a tanárok minősége egymástól elválaszthatatlan. El kell fogadnunk, hogy az oktatásban használt innovatív megoldások fontosak, de önmagukban nem elegendők. Kell hozzá a pedagógus szakmai tudása saját szakterületén, digitális kompetenciája, tanítási stílusa, a megfelelően kiválasztott munkaforma és nem utolsó sorban elkötelezettsége a fejlődés iránt. Nem állítom, hogy az innovációk önmagunkban javítják a tanári hatékonyságot, de fontos eleme lehet a hatékony tanításnak. Maga a technikai vagy szakmai innováció nem változtatja meg az elért eredményeket, de a pedagógus kompetenciák mellett, tudatos használatuk segíthet az alkalmazható tudás elsajátításában. Dolgozatom célja, hogy rávilágítsak az innovációk használatának fontosságára, ismertessek néhány digitális eszközt, mérési technikát, felmérjem ezek hatékonyságát, elterjedését, motiválva ezzel a pedagógustársadalmat. Kutatási anyagomban bemutatom, hogy jelenleg milyen százalékban ismerik, használják a pedagógusok az innovatív és digitális segédanyagokat. Ismertetek egy diagnosztizáló rendszert és ennek hatékonyságát elemzem a mérési eredményekre támaszkodva. Felmérem a tanítói munkaformák elterjedését, rávilágítva, hogy miért lenne szükséges változást elérnünk ezen a téren. Ismertetek egy általam használt, a mindennapokat segítő motivációst rendszert is.

Magyar cím

Innovációk az oktatásban

Angol cím

Innovations in education

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Réka
Tudományos és külügyi dékánhelyettes, egyetemi docens, PhD

Helyi kari azonosító

FI 21120

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Cecília Végh
Dátum: 24 Okt 2022 06:58
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 07:42
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8721

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet