Korai másodnyelv-fejlesztés bölcsődés korban

Pulai, Fanni (2022) Korai másodnyelv-fejlesztés bölcsődés korban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Pulai Fanni_KXMSP8.pdf] PDF
Szakdolgozat_Pulai Fanni_KXMSP8.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a bölcsődés korban történő korai másodnyelv-fejlesztéssel foglalkoztam. Azért választottam ezt a témát, mert ma az idegen nyelv ismerete nélkülözhetetlen, és fontosnak tartottam megvizsgálni, hogy milyen előnyökkel jár, ha már a bölcsődés korban elkezdjük a gyermekekkel a másodnyelv-fejlesztést. Kutatásom egyik módszere a szekunder források felkutatása volt, mely során sok szakirodalmat átolvastam, a dokumentumok elemzése során képet kaptam a korai idegen nyelv tanulásának történelmi hátteréről, a kétnyelvűség fogalmáról, az életkor szerepéről. Megvizsgáltam, hogy melyek azok a módszerek, amelyek a leghatékonyabban segítik a pedagógusok munkáját. Kitértem a korai idegennyelv-fejlesztés mellett és ellene szóló érvekre is. Kutatásom másik módszereként a kérdőíves megkérdezési módszer választottam, melyben elsősorban a kisgyermekes szülőket szólítottam meg, de kíváncsi voltam azon szülők véleményére is, akik már óvodás korú gyermeket nevelnek, vagy még gyermekvállalás előtt állnak. A kérdőívben a hipotéziseimre kerestem a válaszokat: - A kisgyermekes szülők fontosnak tartják a korai másodnyelv-fejlesztés minél korábbi megkezdését. -A szülők fontos szerepet tulajdonítanak az életkornak a korai másodnyelv-fejlesztés elkezdésében. - Az óvodás korú gyermekek szülei éltek volna a bölcsődei korai másodnyelv-fejlesztés lehetőségével gyermekük bölcsődés korában. A kérdőívem kiértékelése során örömmel konstatáltam, hogy a kitöltőim nagy része nyitottan áll hozzá a korai másodnyelv-fejlesztés témájához. A kérdésekre adott válaszok bizonyították hipotéziseimet, mely szerint a szülők fontosnak tartják a korai másodnyelv-fejlesztést a megfelelő célok kitűzésével, a jó módszerek megtalálásával és a szakképzett pedagógus segítségével.

Magyar cím

Korai másodnyelv-fejlesztés bölcsődés korban

Angol cím

Early secondary language development in nursery age

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kovácsné Vinkovics, Éva
tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Fanni Pulai
Dátum: 24 Okt 2022 13:10
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 14:48
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8711

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet