A mozgásfejlesztés fontos szerepe óvodáskorban

Csoma, Martina (2022) A mozgásfejlesztés fontos szerepe óvodáskorban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Csoma-Martina_VM62TJ.pdf.pdf] PDF
Szakdolgozat_Csoma-Martina_VM62TJ.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (797kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájának az óvodai mozgásfejlesztés fontos és meghatározó szerepét választottam. Szakirodalmi elemzésem során áttekintettem a tipikusan fejlődő óvodáskorú gyermekek mozgásfejlődésére jellemző mutatókat, a mozgásfejlődést befolyásoló tényezőket, a mozgásfejlődés elmaradásának lehetséges okait, és következményeit, valamint a prevenciós / rehabilitációs lehetőségeket, az elmaradás javítására, megszüntetésére. Kitértem a mozgásfejlettségi szint mérésének jelentős szerepére, és a mérés lehetőségeire. Kutatásom célja az volt, hogy felderítsem az óvodapedagógusok szubjektív véleményét a mozgásfejlesztés fontos szerepével kapcsolatban, valamint vizsgáljam az intézményi objektív tényezők adta lehetőségeket, és azok kihasználását (mozgásfoglalkozások mennyisége, minősége). Kutatásomban induktív, leíró stratégiát használtam. Kvantitatív kutatási módszerem a kérdőíves kikérdezés volt. A kutatás eredményei azt mutatják számomra, hogy a tekintélyi személyek a mozgásfejlesztés releváns szerepével tisztában vannak, önképzést végeznek. A mozgásfoglalkozások mennyiségével kapcsolatban nagyon eltérő válaszokat kaptam, akadt köztük, aki a Kormányrendeletben foglalt minimum mozgásfoglalkozás (heti 1) is jócskán túllépi, és akad, aki (sajnálatos módon) ezt sem valósítja meg. Ezentúl a válaszokból arra is következtetek, hogy szép számmal voltak pedagógusok, akik az intézmény adta objektív tényezőkkel (hely, és felszereltség) nem elégedettek. Kiderült számomra, hogy a mozgásfejlődés mérésére - törvényi szabályozás hiányában - nincs egységes módszer ma a magyarországi óvodákban. Következtetésem a szakdolgozat megírásának végeztével, hogy lenne mit javítani jelen helyzeten. Szükségesnek tartanám az intézmények megfelelő felszerelését (tornaterem, eszközök), és a mozgás fejlettségi szintjének meghatározott időközönkénti mérését.

Magyar cím

A mozgásfejlesztés fontos szerepe óvodáskorban

Angol cím

The importance of movement developement during in preschool

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Simonné Kajtár, Gabriella
mestertanár

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Martina Csoma
Dátum: 25 Okt 2022 13:52
Utolsó módosítás: 18 Szep 2023 10:35
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8695

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet