A kora gyermekkori fogalmi gondolkodásnak vizsgálata rajzképek alapján

Vajcs, Vivien (2022) A kora gyermekkori fogalmi gondolkodásnak vizsgálata rajzképek alapján. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Vajcs Vivien-A kora gyermekkori fogalmi gondolkodásnak vizsgálata rajzképek alapján-Diplomamunka.pdf] PDF
Vajcs Vivien-A kora gyermekkori fogalmi gondolkodásnak vizsgálata rajzképek alapján-Diplomamunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A gyermek viselkedése a kora gyermekkori életszakaszban szinte napról napra változik és fejlődik. Eredményes nevelésükhöz hozzájárul, hogy ismerjük személyiségüket, egyéni készségszintjeiket és lelki folyamataikat. A kora gyermekkori szakaszban a gyermekek ismeretrendszerét még a képi és szimbolikus gondolkodásmód jellemzi. Világlátásuk nagyban különbözik a felnőttekétől, ugyanis ők most ismerkednek még csak a világgal. A gyermeki világkép segítségével tudjuk meg azt, mit gondol a gyermek az őt körülvevő világról, hogyan értelmezi annak jelenségeit és történéseit. A gyermekek teljes lelki folyamataikhoz és személyiségük megismeréséhez ebben az életkorban az alkotó és képzeleti működésnek fontos szerepe van, mely a gyermekrajzokban is abszolút megnyilvánul. Az elméleti alapokkal rendelkező, empirikus kutatásommal vállalkozom arra, hogy a koragyermekkorban lévő (kb. 3-7 év) gyermekek vizuális narratíváit vizsgálva bemutatom produktív képzeletüket, képi és fogalmi gondolkodásmódjukat a gyerekek számára ismeretlen, fogalmi jelentések segítségével. A képi narratívákat a két korcsoport függvényében fogom elemezni. Vizsgálom, hogy miként befolyásolja a gyermekek neme és életkora az alkotások színvilágát és kidolgozottságát. Az egyéni és közös megoldások arányának alakulására is kíváncsi voltam, melyet szintén a két korcsoport életkori szakaszában hasonlítok össze.

Magyar cím

A kora gyermekkori fogalmi gondolkodásnak vizsgálata rajzképek alapján

Angol cím

The study of conceptual thinking in early childhood based on drawings

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Neveléstudomány (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zsubrits, Attila
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Vivien Vajcs
Dátum: 24 Okt 2022 06:57
Utolsó módosítás: 22 Szep 2023 09:02
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8680

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet