Godina, Mónika (2022) Eltérő fejlődésű kisgyermek a családban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
GODINA MÓNIKA - Eltérő fejlődésű kisgyermek a családban - szakdolgozat .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (882kB) |
Absztrakt (kivonat)
Amikor a szülők gyermeket várnak, reménykedve tervezik a jövőt. Ám mi történik akkor, amikor a várandósság idején vagy a gyermek világrajövetelekor derül ki, hogy amitől a szülők leginkább féltek, az valóra vált: gyermekük nem egészséges? Eltérő fejlődésű, fogyatékos gyermeket nevelni az egyik leginkább embert próbáló szülői feladat. Kutatásom során arra keresem a választ, mivel kell szembenéznie annak a szülőnek, aki azzal szembesül, hogy várva – várt kisgyermeke Down-szindrómás. Hogyan változik meg a családok élete, szerkezete, miként alakulnak a családi kapcsolatok az apa, anya, testvérek, nagyszülők között? Milyen erőforrások segítenek az elfogadásban? És milyen lehetőségek vannak a szülőknek való segítségnyújtásra, hogy a gyermekük eltérő fejlődése miatt megjelenő negatív hatások enyhülhessenek? Célom megvalósításához a szakirodalom feldolgozásának segítségével ismertetem az eltérő fejlődés és a fogyatékosság értelmezését, bemutatom a Down – szindrómát és részletesen kifejtem, hogy az eltérő fejlődésű, Down – szindrómás kisgyermek születése milyen hatással lehet a családok életére és hogyan alakul a családokban a gyermek elfogadásának útja. Szakdolgozatom kutatási részében félig strukturált interjúk segítségével 7 olyan család bemutatására kerül sor, akik Down – szindrómás kisgyermeket nevelnek.
Magyar cím
Eltérő fejlődésű kisgyermek a családban
Angol cím
A Child of Different Development in the Family
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Mónika Godina |
Dátum: | 20 Már 2023 09:45 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 06:50 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8677 |
Actions (login required)
Tétel nézet |