A Kodály-koncepció lehetőségei hazánkban és külföldön óvodáskorú gyermekek körében

Jeszenszky, Dóra (2022) A Kodály-koncepció lehetőségei hazánkban és külföldön óvodáskorú gyermekek körében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Jeszenszky Dóra_TXZN6B_óvodapedagógus_2022.pdf] PDF
Jeszenszky Dóra_TXZN6B_óvodapedagógus_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (497kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat a Kodály-módszert és külföldi felhasználhatóságát foglalja össze, különös tekintettel az óvodás korosztályra. Először röviden bemutatom Kodály Zoltán életrajzát, ezután a Kodály-koncepció legfontosabb ismérveit veszem sorra. Az áttekintés után a koncepció egy ritkábban tárgyalt elemét, a gyerekek zenehallgatására való nevelését külön részletezem. Majd az elméleti áttekintés lezárásaként, három példán keresztül szemléltetem a koncepció külföldi adaptálásának lehetőségeit. Ez az elméleti összefoglaló szolgált alapul az általam végzett kutatáshoz. A szakirodalom tanulmányozása után megfigyelést végeztem egy magyar óvodában, ahol kodályi alapokra épülő zenei foglalkozáson vettek részt a gyerekek. Majd ezek alapján folytattam kutatást Ausztriában a Kodály-koncepció külföldi adaptálásának lehetőségeit vizsgálva.

Magyar cím

A Kodály-koncepció lehetőségei hazánkban és külföldön óvodáskorú gyermekek körében

Angol cím

The applicability of the Kodaly-method to preschoolers music education

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Árvayné Nezvald, Anett
művésztanár

Mű típusa: Diplomadolgozat (BA/BSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Dóra Jeszenszky
Dátum: 25 Okt 2022 13:50
Utolsó módosítás: 25 Okt 2022 13:50
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8659

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet