Jeszenszky, Dóra (2022) A Kodály-koncepció lehetőségei hazánkban és külföldön óvodáskorú gyermekek körében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Jeszenszky Dóra_TXZN6B_óvodapedagógus_2022.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (497kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat a Kodály-módszert és külföldi felhasználhatóságát foglalja össze, különös tekintettel az óvodás korosztályra. Először röviden bemutatom Kodály Zoltán életrajzát, ezután a Kodály-koncepció legfontosabb ismérveit veszem sorra. Az áttekintés után a koncepció egy ritkábban tárgyalt elemét, a gyerekek zenehallgatására való nevelését külön részletezem. Majd az elméleti áttekintés lezárásaként, három példán keresztül szemléltetem a koncepció külföldi adaptálásának lehetőségeit. Ez az elméleti összefoglaló szolgált alapul az általam végzett kutatáshoz. A szakirodalom tanulmányozása után megfigyelést végeztem egy magyar óvodában, ahol kodályi alapokra épülő zenei foglalkozáson vettek részt a gyerekek. Majd ezek alapján folytattam kutatást Ausztriában a Kodály-koncepció külföldi adaptálásának lehetőségeit vizsgálva.
Magyar cím
A Kodály-koncepció lehetőségei hazánkban és külföldön óvodáskorú gyermekek körében
Angol cím
The applicability of the Kodaly-method to preschoolers music education
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (BA/BSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dóra Jeszenszky |
Dátum: | 25 Okt 2022 13:50 |
Utolsó módosítás: | 25 Okt 2022 13:50 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8659 |
Actions (login required)
Tétel nézet |