Mező, Zsófia (2022) Környezeti nevelés sokszínűsége, a műveltségi területek komplexitása: felelősségünk a fenntarthatóságra nevelésben. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_Mező Zsófia_H8JC8G.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A fenntarthatóságra nevelés színtere a környezeti nevelés, amely – ahogy a címben is megjelenik – sokszínű, összetett folyamat. Ennek bemutatására vállalkozom a teljesség igénye nélkül. Dolgozatomban, naptári sorrendben - november közepétől, december közepéig – tekintem át a jeles napokhoz fűződő néphagyományokat, ezek óvodai megvalósulását vizsgálom. Továbbá, hogy az óvodapedagógusok heti terveiben mennyire jelenik meg a környezettudatosság, valamint a nevelési célok, feladatok hogyan szolgálják a fenntarthatósági fejlesztési célok megvalósulását. Beépülnek-e a tervekbe a néphagyományok, népi ismeretek átörökítése, újragondolása a fenntarthatóság szempontjából. Kutatásomhoz két féle módszert választottam: a dokumentum és tartalomelemzést, valamint a strukturált kikérdezést (interjút). Kutatási eredményeimet összevetve a hipotézisekkel, megállapíthatom, hogy a tervezésbe beépülnek a néphagyományok, a népi ismeretek átörökítése, valamint a nevelési célok, feladatok a fenntartható fejlődés megvalósulását szolgálják.
Magyar cím
Környezeti nevelés sokszínűsége, a műveltségi területek komplexitása: felelősségünk a fenntarthatóságra nevelésben
Angol cím
The diversity of environmental education, the complexity of the fields of education: our responsibility for sustainability in education
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zsófia Mező |
Dátum: | 24 Okt 2022 13:10 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 11:35 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8650 |
Actions (login required)
Tétel nézet |