Az érzelmi intelligencia és a GORDON módszer eredményessége az óvodapedagógusok körében

Kiss, Bernadett (2022) Az érzelmi intelligencia és a GORDON módszer eredményessége az óvodapedagógusok körében. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_kissbernadett_bgvl8c.pdf] PDF
szakdolgozat_kissbernadett_bgvl8c.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témája az érzelmi intelligencia fejlesztés a Gordon módszeren keresztül. A Gordon módszer eredményességét vizsgáltam az óvodapedagógusok körében. A célom az volt, hogy megvizsgáljam azon óvodapedagógusok Gordonos kommunikációs és konfliktuskezelési készségeit, akik a Gordon tréningen részt vettek. Illetve összehasonlítást végeztem azon óvodapedagógusokkal akik a tréninget nem végezték el és nem tanulták meg a kommunikációs és konfliktuskezelési eszközöket. Szakirodalmi áttekintésben a következő témákat dolgoztam fel. Az érzelmi, kulturális és spirituális intelligencia elméletei, az érzelmi intelligencia kompetenciái, a gyermek érzelmi fejlődése és a Gordon módszer. A kutatásomban két kutatási módszert alkalmaztam, a dokumentumelemzést és a kérdőívet. Mindkét módszert óvodapedagógusok körében alkalmaztam. Dolgozatom végén a tőlük kapott információkat elemeztem és összegeztem. Dolgozatom eredményeként azt kaptam, hogy a tréningen részt vett óvodapedagógusok kivétel nélkül, nagy sikerrel használták az eszközöket, pozitív kapcsolati megoldást találtak a problémás helyzeteikre. Azon óvodapedagógusok, kik nem vettek részt a Gordon tréningen, nagy arányban a saját kútfőből kigondolt megoldásokat alkalmazták, azok nem a Gordon módszerekre alapozottak voltak. Kulcsszavak: érzelmi intelligenciafejlesztés, pozitív kapcsolati és kommunikációs készségfejlesztés, Gordon módszer, empátia értő figyelem,

Magyar cím

Az érzelmi intelligencia és a GORDON módszer eredményessége az óvodapedagógusok körében

Angol cím

THE EFFECTIVENESS OF EMOTIONAL INTELLIGENCE AND THE GORDON METHOD IN PRESCHOOL TEACHERS

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Neveléstudomány (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zsubrits, Attila
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Bernadett Kiss
Dátum: 24 Okt 2022 06:56
Utolsó módosítás: 22 Szep 2023 08:57
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8647

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet