Iskolaérettség (iskolai sikeresség előrevetítése) az iskolába lépő első osztályosok elemi alapkészségeinek fejlettsége tükrében - egy DIFER mérés tapasztalatai

Németh, Anett (2022) Iskolaérettség (iskolai sikeresség előrevetítése) az iskolába lépő első osztályosok elemi alapkészségeinek fejlettsége tükrében - egy DIFER mérés tapasztalatai. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Németh Anett-Iskolaérettség (iskolai sikeresség előrevetítése) az iskolába lépő első osztályosok elemi alapkészségeinek fejlettsége tükrében-szakdolgozat.pdf] PDF
Németh Anett-Iskolaérettség (iskolai sikeresség előrevetítése) az iskolába lépő első osztályosok elemi alapkészségeinek fejlettsége tükrében-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája az iskolaérettség, valamint az első évfolyamba lépő tanulók elemi alapkészségeinek fejlettsége volt. A szakirodalmi kutatómunkám során foglalkoztam az iskolaérettséggel, a képességek, készségek rendszerével, fejlődésével és a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer sajátosságaival. Saját kutatásom során azt szerettem volna vizsgálni, hogy az első évfolyamot megkezdő tanulók elemi alapkészségei az iskolába lépéskor milyen fejlettségi szintet mutatnak. A kutatási kérdéseim közé tartozott továbbá az is, hogy az életkor mennyiben befolyásolja, befolyásolja-e a készségek fejlettségét. Kutatásom módszereként a tesztmódszert választottam, a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer tesztjeit három különböző szombathelyi általános iskola 2021/2022-es tanévben első évfolyamot megkezdett tanulóival, összesen 33 gyermekkel vettem fel. A mérés során kapott adatokat táblázatok és diagramok, valamint a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer feldolgozó programjának segítségével rögzítettem és elemeztem. Végül az általam mért adatokat az országos átlag adataival is összevetettem.

Magyar cím

Iskolaérettség (iskolai sikeresség előrevetítése) az iskolába lépő első osztályosok elemi alapkészségeinek fejlettsége tükrében - egy DIFER mérés tapasztalatai

Angol cím

Observations made during a DIFER test (Diagnostic System of Assessing Development) regarding the school readiness of first grade children starting school (prediction of academic success) in light of the developmental level of their basic skills

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mendéné Lajtai, Krisztina
mesteroktató

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Anett Németh
Dátum: 24 Okt 2022 06:56
Utolsó módosítás: 24 Okt 2022 06:56
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8641

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet