Összefüggő egyéni tanítási gyakorlatot végző hallgatók mentorálása a Berzsenyi Dániel Evangélikus Gimnáziumban

Tarnai, Katalin Ilona (2022) Összefüggő egyéni tanítási gyakorlatot végző hallgatók mentorálása a Berzsenyi Dániel Evangélikus Gimnáziumban. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_tarnaikatalinilona_is3qhy.pdf] PDF
szakdolgozat_tarnaikatalinilona_is3qhy.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az összefüggő egyéni tanítási gyakorlathoz kapcsolódó mentorálásról írtam. Munkámban a mentorálás fogalmát, történetét, és annak lehetséges formáit soroltam fel, majd a mentorszerepek vizsgálata után a mentorkiválasztásról, illetve a mentori kompetenciákról fogalmaztam meg gondolataimat. A következőkben a pedagógusképzés utolsó szakasza, az összefüggő egyéni tanítási gyakorlat jellemzőit, és az ahhoz kapcsolódó mentori feladatokat vettem górcső alá, végül a kezdő pedagógus jellemzőiről írtam. Feltáró jellegű kismintás kutatásom egyik részeként kérdőíves módszerrel arra kerestem a választ, milyen a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók mentorképe, miben látják az ideális mentorált jellemzőit, másik részében interjú formájában kérdeztem mentorpedagógusi feladatokat ellátó munkatársaimat a mentori munkával kapcsolatos attitűdjeikről. A kutatási eredmények azt mutatták, hogy az abban résztvevő hallgatók mentorépe reális, tudatában vannak a pályakezdés kezdeti szakaszát támogató mentori tevékenységek fontosságának, igénylik az ilyen típusú segítséget, ugyanakkor saját felelősségüket is látják az összefüggő egyéni tanítási gyakorlat sikerességében; munkatársaim mentorálási tapasztalatai alátámasztják a kezdő pedagógus jellemzőit. Kutatásom eredményeit látva arra a következtetésre jutottam, hogy a mentorálási folyamat sikeréhez elengedhetetlenül fontos mindkét fél szakmailag megalapozott tudása, a szerepelvárások ismerete. A kutatás eredményeit az iskolánkban megvalósuló mentorálási tevékenység segítségéül szánom.

Magyar cím

Összefüggő egyéni tanítási gyakorlatot végző hallgatók mentorálása a Berzsenyi Dániel Evangélikus Gimnáziumban

Angol cím

Mentoring students on individual long-term teaching practice at the Berzsenyi Dániel Lutheran Secondary School

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Mentorpedagógus pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Réka
egyetemi docens, PhD, külügyi és tudományos dékánhelyettes

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Katalin Ilona Tarnai
Dátum: 24 Okt 2022 06:56
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 07:45
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8636

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet