Tarnai, Katalin Ilona (2022) Összefüggő egyéni tanítási gyakorlatot végző hallgatók mentorálása a Berzsenyi Dániel Evangélikus Gimnáziumban. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_tarnaikatalinilona_is3qhy.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban az összefüggő egyéni tanítási gyakorlathoz kapcsolódó mentorálásról írtam. Munkámban a mentorálás fogalmát, történetét, és annak lehetséges formáit soroltam fel, majd a mentorszerepek vizsgálata után a mentorkiválasztásról, illetve a mentori kompetenciákról fogalmaztam meg gondolataimat. A következőkben a pedagógusképzés utolsó szakasza, az összefüggő egyéni tanítási gyakorlat jellemzőit, és az ahhoz kapcsolódó mentori feladatokat vettem górcső alá, végül a kezdő pedagógus jellemzőiről írtam. Feltáró jellegű kismintás kutatásom egyik részeként kérdőíves módszerrel arra kerestem a választ, milyen a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók mentorképe, miben látják az ideális mentorált jellemzőit, másik részében interjú formájában kérdeztem mentorpedagógusi feladatokat ellátó munkatársaimat a mentori munkával kapcsolatos attitűdjeikről. A kutatási eredmények azt mutatták, hogy az abban résztvevő hallgatók mentorépe reális, tudatában vannak a pályakezdés kezdeti szakaszát támogató mentori tevékenységek fontosságának, igénylik az ilyen típusú segítséget, ugyanakkor saját felelősségüket is látják az összefüggő egyéni tanítási gyakorlat sikerességében; munkatársaim mentorálási tapasztalatai alátámasztják a kezdő pedagógus jellemzőit. Kutatásom eredményeit látva arra a következtetésre jutottam, hogy a mentorálási folyamat sikeréhez elengedhetetlenül fontos mindkét fél szakmailag megalapozott tudása, a szerepelvárások ismerete. A kutatás eredményeit az iskolánkban megvalósuló mentorálási tevékenység segítségéül szánom.
Magyar cím
Összefüggő egyéni tanítási gyakorlatot végző hallgatók mentorálása a Berzsenyi Dániel Evangélikus Gimnáziumban
Angol cím
Mentoring students on individual long-term teaching practice at the Berzsenyi Dániel Lutheran Secondary School
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Mentorpedagógus pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Katalin Ilona Tarnai |
Dátum: | 24 Okt 2022 06:56 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 07:45 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8636 |
Actions (login required)
Tétel nézet |