Biró, Orsolya (2022) A pedagógusok ének-zene módszertani kultúrájának elemzése, kutatása. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_Biró Orsolya_JD4CBH.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat kutatásom Borsod-Abaúj-Zemplén megye pedagógusaira terjed ki azon belül is, ének-zene módszertani szempontokra fókuszálva. Annak érdekében, hogy minden oldalról tapasztalatot szerezhessek módszertanilag, összetételileg az ének-zenétől távolabb álló témákból indultam ki közelítve a megszokott módszertani témákhoz. Kutatási anyagomból, feltárásra kerül, a gyermekek, pedagógusok szemszögéből is az ének-zene gyermekekre gyakorolt, alkalmazott módszereinek hatása. Feltárom milyen előnyöket, hátrányokat jelent a családi közeg a gyermek életében a zenei kultúrával kapcsolatban. Feltárásra kerül a zenei nevelés hazánkban, hogy milyen új módszereket adhat kezünkbe az IKT eszközök használata. Vizsgálatra kerül a nemzetiségi kérdéskör, annak aktualitása, kitérek a módszertani könyvek, és továbbképzések témában való megjelenésére. Az kutatásomból választ kapunk arra a kérdésre, milyen hatást gyakorolhatnak különböző ingerek a gyermekekre, mind a családi kapcsolatokban, mind a pedagógus által közvetített minták során az ének-zenére fókuszálva.
Magyar cím
A pedagógusok ének-zene módszertani kultúrájának elemzése, kutatása.
Angol cím
Analysis and research of the methodological culture of music by teacher.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Orsolya Biró |
Dátum: | 24 Okt 2022 09:37 |
Utolsó módosítás: | 24 Okt 2022 09:37 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8613 |
Actions (login required)
Tétel nézet |