Gaál, Andrea (2022) A beszédtanulás és a médiabefolyás összefüggései. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_gaálandrea_EPJWST.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom a beszédtanulás és a médiabefolyás összefüggéseit vizsgálja. A média eszközei és tartalmai egyre nagyobb teret nyertek maguknak, míg megfigyelhető, hogy a családokban visszaszorult az élő kommunikáció. A kisgyermekek egyre korábbi életkorban találkoznak okoseszközökkel. Kutatásom célja volt feltárni, hogy a gyermekek beszédtanulását valóban hátráltatja-e a média, a szülők szabályozzák-e gyermekeik számára az okoseszközök használatát, valamint, hogy az óvodapedagógusok miképp vélekednek a jelenségről. Kutatásomat online kérdőíves módszerrel végeztem, amit az internetes közösségi oldalakon osztottam meg. A szakirodalmi elemzés és a kutatásom eredményei alapján elmondhatom, hogy a gyermekek beszédfejlődése és a média jelenléte között van összefüggés. Hatással van a beszédfejlődésre, a szocializációra, a kognitív funkciókra, valamint az emocionális fejlődésre is. A szülőknek csak egy része szabályozza gyermekei médiafogyasztó szokásait. Az óvodákban egyre több gyermek küzd valamilyen nyelvi zavarral, megkésett beszédfejlődéssel. Ebben a problémában nagy szerepe van a média jelenlétének.
Magyar cím
A beszédtanulás és a médiabefolyás összefüggései
Angol cím
Connection between learning speaking skills and the influence of the media
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Andrea Gaál |
Dátum: | 24 Okt 2022 13:09 |
Utolsó módosítás: | 27 Feb 2023 12:52 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8603 |
Actions (login required)
Tétel nézet |