Horváth, Szabina (2022) Óvodapedagógusok fenntarthatósági kihívásai. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Horváth Szabina - Óvodapedagógusok fenntarthatósági kihívásai - diplomamunka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Sajnos a Földet hosszú évtizedek óta betegíti az emberiség, de mindenki tud segíteni a gyógyításában. A tudatos környezethasználó felelősséggel tartozik tevékenységének a környezetre irányuló hatásaiért. Nagyon fontos nyomatékosítani, hogy a felelősségbe bele tartozik a megelőzés, az elővigyázatosság elvének betartása is. Bolygónk megmentése érdekében megvalósított fenntarthatósági kihívásokat vizsgáltam óvodapedagógusok és óvodavezetők körében. A kutatás eredményei igazolták a feltételezéseim nagy részét. A pedagógusok többsége érzékenyen viszonyul a fenntartható fejlődés kérdésköreihez. Főleg ahhoz, hogy csökkenteni szeretnék az ökológiai lábnyomukat. Felismerték, hogy a fenntarthatóság kialakítása nem csak azon múlik, hogy mit cselekszenek, hanem avégett is, hogy hogyan tevékenykednek otthon, illetve munkahelyükön. Környezettudatosságuk gyakorlatba történő átültetését a személyes elköteleződéssel, a szelektív hulladékgyűjtéssel, a komposztálással, valamint a tudatos vásárlási szokásaikkal valósítják meg. A fenntarthatósági elkötelezettséget az óvodapedagógusoknál a kérdőív és az intézményvezetők esetében az interjúra adott válaszok elemzésével tudtam vizsgálni.
Magyar cím
Óvodapedagógusok fenntarthatósági kihívásai
Angol cím
Kindergarten teachers' challenges on sustainability
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Szabina Horváth |
Dátum: | 24 Okt 2022 13:09 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 11:39 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8601 |
Actions (login required)
Tétel nézet |