Lékai, Dorina (2022) Sajátos nevelési igényű gyermekek képalkotó képességének vizsgálata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_LékaiDorina_QAM30L.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájául az óvodás és kisiskolás korú tipikus fejlődésű és sajátos nevelési igényű gyermekek képalkotó képességének összehasonlító vizsgálatát választottam. A kutatás célja az 5-10 éves gyermekek képalkotó képességének vizsgálata, szabadrajz módszerének felhasználásával. A kutatás elemzéséhez 2 fő hipotézist állítottam fel, ezen belül pedig négy-négy alhipotézist vizsgáltam meg részletesebben, mely a tipikus és atipikus fejlődésű gyermekekre és a nemek közötti különbségek bemutatására irányult. Hipotéziseim túlnyomó része alátámasztást nyert például a motívumhasználatot vagy a gyermekrajzok térkitöltését illetően, mégis volt egy-egy olyan feltevésem, mely nem igazolódott be, például, hogy a tipikus fejlődésű gyermekek színhasználata gazdagabb a sajátos nevelési igényű társaiknál. Összességében láthatjuk, hogy valóban vannak jelentős eltérések a tipikus fejlődésű és sajátos nevelési igényű gyermekek között, valamint a nemek között is megfigyelhetőek bizonyos eltérések. Következtetésként levonható, hogy a vizsgált sajátos nevelési igényű gyermekek rendkívül pozitív önértékeléssel rendelkeznek, elfogadó környezet veszi őket körül, melyről a rajzaik nagy része árulkodik.
Magyar cím
Sajátos nevelési igényű gyermekek képalkotó képességének vizsgálata
Angol cím
Examining the visual drawing ability of children with special needs
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dorina Lékai |
Dátum: | 24 Okt 2022 06:55 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 09:00 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8600 |
Actions (login required)
Tétel nézet |