A mese és a jóga mint mozgásforma kapcsolata kisgyermekkorban

Gyurkovics, Dorina (2022) A mese és a jóga mint mozgásforma kapcsolata kisgyermekkorban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Gyurkovics Dorina A MESE ÉS A JÓGA^J MINT MOZGÁSFORMA KAPCSOLATA KISGYERMEKKORBAN.pdf] PDF
Gyurkovics Dorina A MESE ÉS A JÓGA^J MINT MOZGÁSFORMA KAPCSOLATA KISGYERMEKKORBAN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A mese és a jóga kapcsolata egy csodálatos egység, mely már a legkisebbek fejlődésében is óriási szerepet tölthet be. Célom, hogy feltárjam a mese és a mozgásfejlesztés szerepét a bölcsődében, a mesés jóga sokoldalú és rendkívüli hatására felhívjam a figyelmet és szakemberekkel (gyermekjóga oktatókkal) igazoljam, azon gondolatomat, hogy a mesés jóga bevihető és hasznos is már a bölcsődében is. A bölcsődében a mese és a mozgásfejlesztés sem kap megfelelő szerepet, háttérbe szorul mind a kettő, pedig számtalan fejlesztő és nevelő hatás rejlik bennük. A mese fejleszti a kognitív képességeket, személyiséget és értékeket-, normákat közvetít stb. A jóga a mozgás összes jó hatását magában rejti, lecsendesíti a lelket stb. A két egymástól eltérő tevékenység a gyermekek által vált egymás támaszává, hisz mesébe ágyazva végzik a gyermekek a különböző jógamozdulatokat, már akár kisgyermekkorban is! Dolgozatomban feltártam a mese és a jóga kapcsolatát, egy kisgyermeknevelők által kitöltött kérdőív segítségével feltérképeztem a mese és a mozgásfejlesztés szerepét a bölcsődei életben, valamint a jóga módszerének alkalmazására való hajlandóságot. Kutatásom második felében különböző életszakaszban és titulusban dolgozó gyermekjóga oktatókkal készítettem interjút, melyben arra kerestem a fő választ, hogy ajánlják-e bölcsődébe, kisgyermeknek ezt a módszert. Kutatásom egyrészről bebizonyította, hogy bár a mese is, de a mozgásfejlesztés jelentősen háttérbe szorul. Ami még kiderült a kérdőívem adatai alapján a fiatalabbak nyitottabbak a mesés gyermekjóga módszer felé. Interjúalanyaim megerősítették gondolatomat, abban, hogy a jóga alkalmas már kisgyerekkorban is és a mesét, mint fő eszközt is használják a tevékenységekhez. Tehát a mesés jógafoglalkozások akár már kisgyermekkorban, a bölcsődében is alkalmazhatóak, így teret adva a megfelelő mozgásfejlesztésnek és a mesének is.

Magyar cím

A mese és a jóga mint mozgásforma kapcsolata kisgyermekkorban

Angol cím

The relationship between fairy tale and yoga as a form of movement in early childhood

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Varga, László
dékán, egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dorina Gyurkovics
Dátum: 24 Okt 2022 06:54
Utolsó módosítás: 20 Szep 2023 10:30
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8599

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet