Benkőné Klára, Júlia (2022) MÓDSZERTANI SEGÉDLET GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLÉLETTEL,- AZ INTEGRÁLTAN OKTATOTT SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK SZÁMÁRA,- NÉMET KER A1 SZINTEN A TAVASZ TÉMAKÖRBEN. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_BenkoneKLaraJulia_UQ64VI.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az idegennyelv-tanulás a gyermekek számára esélyteremtő tevékenység. Az integráltan oktatott sajátos nevelési igényű gyermekek nyelvtanításában a tanulók egyéni sajátosságai miatt még nem alakult ki egységes módszertan. A különböző képességzavarokkal küzdő tanulók hatékony nyelvtanításához mind a gyógypedagógiai, mind a nyelvtanítással kapcsolatos ismeretek szükségesek. Olyan taneszközökre volna szükség, melyek felkeltik a tanulók érdeklődését, gondolkodásra késztetnek, szemléletesek, jó minőségűek, hiteles információkat tartalmaznak és ezek mellett könnyen értelmezhetők, miközben lehetőséget nyújtanak a sajátos haladási módra és ütemre. Az általam készített módszertani segédlet a digitális oktatás tapasztalatai alapján készült, de használható a jelenléti oktatásban is. Többféle platformot és többféle alkalmazást tartalmaz, amelyek hasznosak, szeretik a gyerekek és beváltak a tanítás során. A segédlet gyógypedagógiai alapismeretek alapján, egymásra épülő tanegységekből áll. A tanegységek módszertani feladatbankként szolgálnak. A segédlet pedagógiai céljai, hogy az oktatás hatékonyan, jelenléti és távolléti formában is megvalósítható, aktív és ellenőrizhető legyen. A cél érdekében a feldolgozott téma megfelel a tantervi követelményeknek. A verbális tananyag kiegészül képekkel, videókkal, játékos feladatokkal. A feladatokon keresztül fejlődik a diákok percepciója, tájékozódása, figyelme, emlékezete, gondolkodási képessége. A nyelvi ismeretek és a digitális kompetenciák is fejlődnek, a tanulók kulturális ismeretei bővülnek. A sajátos nevelési igényű gyerekek és tanáraik számára készült feladatgyűjtemény kiválóan használható többségi gyerekekkel is. Az élményteli és játékos gyakorlatok hozzájárulnak a tanulók idegennyelv tanulás iránti érdeklődésének és motivációjának fenntartásához is. A módszertani segédlet a pedagógusok számára lehetőséget jelent, hogy segítsenek tanulóiknak kibontakoztatni képességeiket, fejlődni és átlépni saját határaikat. A gyógypedagógiai megközelítésű idegennyelvi taneszközök igényére válaszul, a közelmúltban elérhetővé vált – gyógypedagógusokkal együttműködésben összeállított - a tanulásban akadályozott tanulók számára készült angol nyelvkönyv. Ez a tény bizakodásra ad okot, hogy talán egy német nyelvű változat is elérhető lesz, ezzel megkönnyítve a tanulók, a szülők és a nyelvtanárok munkáját. A taneszközök, módszertani ajánlások és segédletek szükségesek. Megítélésem szerint még nagyobb szükség lenne viszont – a gyógypedagógusok, a többségi pedagógusok, a nyelvtanárok és a gyógypedagógus-nyelvtanárok közti hatékonyabb és gyakoribb módszertani kommunikációra, a tapasztalatok cseréjére és a jó gyakorlatok bemutatására, megvitatására iskolákon belül és kívül is.
Magyar cím
MÓDSZERTANI SEGÉDLET GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLÉLETTEL,- AZ INTEGRÁLTAN OKTATOTT SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK SZÁMÁRA,- NÉMET KER A1 SZINTEN A TAVASZ TÉMAKÖRBEN
Angol cím
Methodological Manual with a Special Education Point of View for the Integratedly Educated Students with Special Educational Needs in German on level A1 in the topic Spring
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Júlia Benkőné Klára |
Dátum: | 24 Okt 2022 13:09 |
Utolsó módosítás: | 27 Feb 2023 10:01 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8573 |
Actions (login required)
Tétel nézet |