Gergye, Vanessza Mária (2022) A Montessori-pedagógia ábécéje, avagy eszközei és tevékenységei – Mennyire ismerik a szülők? BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Gergye Vanessza Mária - A Montessori-pedagógia ábécéje, avagy eszközöi és tevékenységei - Mennyire ismerik a szülők - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Sok gyermek életében az óvoda intézménye az első szociális szintér. A szülők több óvodai intézmény közül is válaszhatnak, sőt, azt is eldönthetik, hogy állami, egyházi vagy magán óvodába íratják be gyermekeiket. A magán óvodák között vannak olyan köznevelési intézmények is, amelyek csak adott pedagógiai irányzatot követnek, a gyermekek nevelése eme pedagógia szellemében zajlik. A Montessori-pedagógiát követő köznevelési intézmények is ebbe a csoportba tartoznak. Szakdolgozatomban ismertetem Maria Montessori életútját, hogy milyen út vezetett pedagógiája megalkotásához, milyen alapelvei vannak e pedagógiai irányzatnak, milyen eszközöket használnak a gyermekek, milyen a Montessori-intézményekbe járó gyermekek lelkivilága, hogyan zajlanak az óvodai mindennapok. Szakdolgozatomban kérdőívek segítségével kutatom, hogy mennyire ismerik a szülők a reformpedagógiát, mint fogalmat, a Montessori-pedagógiát, annak eszközeit és tevékenységeit. Kutatom, hogy vajon mennyire vannak tisztában azzal, hogy a játékeszközök, melyeket gyermekeik a mindennapokban is használnak akár az óvodában, akár otthon, a tevékenységek, melyekkel szintén találkoznak az óvodában, valójában Maria Montessori pedagógiájából erednek. A kapott eredményeket tekintve összefüggéseket is vizsgálok; a korosztály, a lakhely és a legmagasabb iskolai végzettség mennyire befolyásolja a szülők tájékozottságát.
Magyar cím
A Montessori-pedagógia ábécéje, avagy eszközei és tevékenységei – Mennyire ismerik a szülők?
Angol cím
The alphabet of Montessori pedagogy, or tools and activities - How much do the parents know it?
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Vanessza Mária Gergye |
Dátum: | 24 Okt 2022 06:53 |
Utolsó módosítás: | 24 Okt 2022 06:53 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8567 |
Actions (login required)
Tétel nézet |