A Montessori-pedagógia ábécéje, avagy eszközei és tevékenységei – Mennyire ismerik a szülők?

Gergye, Vanessza Mária (2022) A Montessori-pedagógia ábécéje, avagy eszközei és tevékenységei – Mennyire ismerik a szülők? BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Gergye Vanessza Mária - A Montessori-pedagógia ábécéje, avagy eszközöi és tevékenységei - Mennyire ismerik a szülők - szakdolgozat.pdf] PDF
Gergye Vanessza Mária - A Montessori-pedagógia ábécéje, avagy eszközöi és tevékenységei - Mennyire ismerik a szülők - szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Sok gyermek életében az óvoda intézménye az első szociális szintér. A szülők több óvodai intézmény közül is válaszhatnak, sőt, azt is eldönthetik, hogy állami, egyházi vagy magán óvodába íratják be gyermekeiket. A magán óvodák között vannak olyan köznevelési intézmények is, amelyek csak adott pedagógiai irányzatot követnek, a gyermekek nevelése eme pedagógia szellemében zajlik. A Montessori-pedagógiát követő köznevelési intézmények is ebbe a csoportba tartoznak. Szakdolgozatomban ismertetem Maria Montessori életútját, hogy milyen út vezetett pedagógiája megalkotásához, milyen alapelvei vannak e pedagógiai irányzatnak, milyen eszközöket használnak a gyermekek, milyen a Montessori-intézményekbe járó gyermekek lelkivilága, hogyan zajlanak az óvodai mindennapok. Szakdolgozatomban kérdőívek segítségével kutatom, hogy mennyire ismerik a szülők a reformpedagógiát, mint fogalmat, a Montessori-pedagógiát, annak eszközeit és tevékenységeit. Kutatom, hogy vajon mennyire vannak tisztában azzal, hogy a játékeszközök, melyeket gyermekeik a mindennapokban is használnak akár az óvodában, akár otthon, a tevékenységek, melyekkel szintén találkoznak az óvodában, valójában Maria Montessori pedagógiájából erednek. A kapott eredményeket tekintve összefüggéseket is vizsgálok; a korosztály, a lakhely és a legmagasabb iskolai végzettség mennyire befolyásolja a szülők tájékozottságát.

Magyar cím

A Montessori-pedagógia ábécéje, avagy eszközei és tevékenységei – Mennyire ismerik a szülők?

Angol cím

The alphabet of Montessori pedagogy, or tools and activities - How much do the parents know it?

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Németh, Dóra Katalin
tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Vanessza Mária Gergye
Dátum: 24 Okt 2022 06:53
Utolsó módosítás: 24 Okt 2022 06:53
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8567

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet