A kisgyermekkori neuropedagógia, mint interdiszciplináris tudomány ismeretének vizsgálata pedagógusok körében

Békefi, Anett (2022) A kisgyermekkori neuropedagógia, mint interdiszciplináris tudomány ismeretének vizsgálata pedagógusok körében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Békefi Anett- A kisgyermekkori neuropedagógia, mint interdiszciplináris tudomány ismeretének vizsgálata pedagógusok körében- szakdolgozat.pdf.x.pdf] PDF
Békefi Anett- A kisgyermekkori neuropedagógia, mint interdiszciplináris tudomány ismeretének vizsgálata pedagógusok körében- szakdolgozat.pdf.x.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom középpontjába, a kisgyermekkori neuropedagógia, mint új interdiszciplináris tudomány ismeretének vizsgálatát állítottam. A felmérést, bölcsődei, óvodai, iskolai nevelő-oktató szakemberek, pedagógusok körében végeztem. Kutatásom első részében egy szakirodalmi összefoglaló található, melyben a gyermekkor jelentőségéről, a gyermeki agy működéséről és annak pedagógiai vonatkozásairól, illetve a neuropedagógia kialakulásáról olvashatnak. A kutatásom célja, a kérdőívet kitöltő pedagógusok kisgyermekkori neuropedagógiával, és annak legújabb innovációival kapcsolatos ismereteinek felmérése és a tudás jellegének vizsgálata volt. További célként jelenik meg a felmérésben résztvevő különböző területek pedagógusainak tájékozottságának összehasonlítása a kisgyermekkori agyfejlődéssel kapcsolatos információkat illetően. Illetve szerettem volna feltérképezni még azt is, hogy a pedagógusok véleménye szerint, szükséges-e a gyermeki idegrendszer működésének ismerete a korszerű pedagógiai munkához, ismerik-e a gyermeki agy fejlődéséhez szükséges tényezőket. Továbbá kíváncsi voltam még arra, hogy az általam felmért populáció mennyire nyitott a szakmai megújulásra. A kutatásom startégiája: Induktív összefüggésfeltáró stratégia. A módszere, mely segített kinyerni az információt a valóságból: kvantitatív módszer (kérdőíves módszer) Eredményeim: A vizsgálatom elején megfogalmazott célokat teljesítettem, a hipotéziseimet 4 esetben teljes mértékben sikerült alátámasztanom kutatásommal. Azonban egy estben, a feltételezésem csak részben igazolódott be. A dolgozatom eredményeként átfogó képet kaptam arról, hogy a felmérésben részt vevő pedagógusok milyen mértékű tudással rendelkeznek a kisgyermekkori neuropedagógiáról. Válaszaik alapján kijelenthetem, hogy a többségük hallott már erről az új kutatási területről, és mindemellett néhányuk biztos ismeretekkel rendelkezik a gyermeki agyfejlődést, és az azt támogató tényezőket illetően.

Magyar cím

A kisgyermekkori neuropednagógia, mint interdiszciplináris tudomány ismeretének vizsgálata pedagógusok körében

Angol cím

Exploring teachers' knowledge of early childhood neuropedagogy as an interdisciplinary science

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Varga, László
dékán, egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Anett Békefi
Dátum: 24 Okt 2022 06:53
Utolsó módosítás: 20 Szep 2023 10:30
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8565

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet