Békefi, Anett (2022) A kisgyermekkori neuropedagógia, mint interdiszciplináris tudomány ismeretének vizsgálata pedagógusok körében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Békefi Anett- A kisgyermekkori neuropedagógia, mint interdiszciplináris tudomány ismeretének vizsgálata pedagógusok körében- szakdolgozat.pdf.x.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom középpontjába, a kisgyermekkori neuropedagógia, mint új interdiszciplináris tudomány ismeretének vizsgálatát állítottam. A felmérést, bölcsődei, óvodai, iskolai nevelő-oktató szakemberek, pedagógusok körében végeztem. Kutatásom első részében egy szakirodalmi összefoglaló található, melyben a gyermekkor jelentőségéről, a gyermeki agy működéséről és annak pedagógiai vonatkozásairól, illetve a neuropedagógia kialakulásáról olvashatnak. A kutatásom célja, a kérdőívet kitöltő pedagógusok kisgyermekkori neuropedagógiával, és annak legújabb innovációival kapcsolatos ismereteinek felmérése és a tudás jellegének vizsgálata volt. További célként jelenik meg a felmérésben résztvevő különböző területek pedagógusainak tájékozottságának összehasonlítása a kisgyermekkori agyfejlődéssel kapcsolatos információkat illetően. Illetve szerettem volna feltérképezni még azt is, hogy a pedagógusok véleménye szerint, szükséges-e a gyermeki idegrendszer működésének ismerete a korszerű pedagógiai munkához, ismerik-e a gyermeki agy fejlődéséhez szükséges tényezőket. Továbbá kíváncsi voltam még arra, hogy az általam felmért populáció mennyire nyitott a szakmai megújulásra. A kutatásom startégiája: Induktív összefüggésfeltáró stratégia. A módszere, mely segített kinyerni az információt a valóságból: kvantitatív módszer (kérdőíves módszer) Eredményeim: A vizsgálatom elején megfogalmazott célokat teljesítettem, a hipotéziseimet 4 esetben teljes mértékben sikerült alátámasztanom kutatásommal. Azonban egy estben, a feltételezésem csak részben igazolódott be. A dolgozatom eredményeként átfogó képet kaptam arról, hogy a felmérésben részt vevő pedagógusok milyen mértékű tudással rendelkeznek a kisgyermekkori neuropedagógiáról. Válaszaik alapján kijelenthetem, hogy a többségük hallott már erről az új kutatási területről, és mindemellett néhányuk biztos ismeretekkel rendelkezik a gyermeki agyfejlődést, és az azt támogató tényezőket illetően.
Magyar cím
A kisgyermekkori neuropednagógia, mint interdiszciplináris tudomány ismeretének vizsgálata pedagógusok körében
Angol cím
Exploring teachers' knowledge of early childhood neuropedagogy as an interdisciplinary science
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Anett Békefi |
Dátum: | 24 Okt 2022 06:53 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 10:30 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8565 |
Actions (login required)
Tétel nézet |