Molnár, Enikő Emese (2022) A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség felismerése, kezelése óvodában és az általános iskola alsó tagozatában. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
záródolgozat _molnárenikőemese_vex3ny.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (958kB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatom témájául a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség (továbbiakban: BTMN) problematikáját választottam. Célom volt bemutatni a BTMN elméleti hátterét, felismerésének folyamatát, kezelését, a szülők és a pedagógusok tapasztalatait két korosztályt érintve: az óvoda és az általános iskola alsó tagozatát vizsgálva. Primer kutatásom során kérdőíves adatfelvételekkel és interjúk készítésével a téma gyakorlati részét kívántam vizsgálni, hipotézisemet alátámasztani, vagy megcáfolni. A kutatás nem reprezentatív, de képet adhat a BTMN körül megjelenő problémákról, gyakorlati tapasztalatokról. A kutatás eredményeként elmondható, hogy a BTMN tüneteinek késői felismerése még mindig jellemző, a diagnosztika és a fejlesztés megindítása lassú folyamat, a válaszok szerint a szülők - főként az iskoláskorú gyermekek esetében - kénytelenek magánúton finanszírozni a terápiát. A pedagógusok hozzáállásával kapcsolatban már pozitívabb tapasztalatok vannak, de még mindig hiányosak ismereteik a témát illetően. Az érintett gyermekkel foglalkozó egyéb szakemberek nem igazán kommunikálnak egymással, ami a gyermek eredményes fejlesztéséhez nélkülözhetetlen lenne. A szakirodalom és a kutatás is megerősítette azt, hogy a tanulási nehézségekkel, részképességhiányoságokkal, beilleszkedési nehézségekkel az érintett gyermekek sorozatos kudarcot élnek át, ami másodlagos tünetegyüttesekben: agresszivitásban, indulatkezelési problémákban, szorongásban nyilvánul meg a leggyakrabban.
Magyar cím
A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség felismerése, kezelése óvodában és az általános iskola alsó tagozatában
Angol cím
Identification and management of integration, learning and behavioral difficulties in early childhood education
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Enikő Emese Molnár |
Dátum: | 24 Okt 2022 06:53 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 06:51 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8562 |
Actions (login required)
Tétel nézet |