Dankovits, Andrea (2022) Intézményen kívüli zenei nevelés lehetőségei: zenebölcsődei foglalkozások. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Dankovits Andrea szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a zene és a játékos mozgás kisgyermekekre gyakorolt pozitív hatásait mutattam be a szakirodalmak felhasználásával. A zene jótékony hatásait a magzati kortól egészen a kisgyermekkor végéig ismertettem. Számtalan kutatás bizonyítja, hogy a zene milyen kiemelkedő szerepet játszik a kisgyermekek életében. Véleményem szerint a mai gyermekek egyre kevesebb minőségi énekszót, élőszót hallanak. A gyermek az első zenei élményeit családi körben éli meg, így nagyon fontos lenne, hogy jó alapokat sajátítson el. Fontos, hogy mi felnőttek milyen érzelmeket közvetítünk, milyen élményeket adunk át. Kutatásom során feltérképeztem, hogy a szülőknek milyen lehetőségei vannak az intézményen kívüli zenei nevelésre. Három zenebölcsődei foglalkozásra látogattam el személyesen és összehasonlítottam őket. Valamint a kisgyermekes szülők éneklési, mondókázási szokásait, zenéhez való hozzáállását is megvizsgáltam egy kérdőív segítségével. Örömmel tapasztaltam meg, hogy a szülők ismerik a zene jelentőségét és szívesen vesznek részt gyermekükkel zenei foglalkozásokon, rendezvényeken.
Magyar cím
Intézményen kívüli zenei nevelés lehetőségei: zenebölcsődei foglalkozások
Angol cím
The ways of non-institutionalised music education: Preschool music classes
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Andrea Dankovits |
Dátum: | 24 Okt 2022 09:34 |
Utolsó módosítás: | 24 Okt 2022 09:35 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8557 |
Actions (login required)
Tétel nézet |