Az élő- és digitális mesék értelmezése, valamint hatása az óvodás korú gyermekekre.

Páncél, Dorina (2022) Az élő- és digitális mesék értelmezése, valamint hatása az óvodás korú gyermekekre. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Páncél_Dorina.pdf] PDF
Szakdolgozat_Páncél_Dorina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom központi témája, hogy az élőszavas vagy a digitális mesét értik meg jobban a gyermekek. Azért választottam ezt a témát, mivel a 21. század egyik fontos és vitatott témaköre ezen terület. A kutatásom hipotézisei arra irányultak, hogy a gyermekek az élőszavas mese tartalmát és mondanivalóját értik-e meg jobban, illetve arra, hogy az élőszavas mesélés során a megteremtett pozitív légkör nagyobb élményt nyújt-e számukra. A szakirodalmakat ezeknek megfelelően választottam ki, és igyekeztem felvetéseimet már ezen részben szakemberek gondolatai által alátámasztani. A célom eléréséhez az induktív összefüggésfeltáró stratégiát választottam. A kutatási módszerem a kikérdezés, és mivel a gyermekek életkora miatt szóbeli kutatást végeztem, ezért a strukturálatlan interjú módszerét alkalmaztam. A kutatásomban a Szombathelyi Szivárvány Óvoda teljes populációjából 20 gyermeket vizsgáltam, köztük fiúkat, lányokat, középső- és nagycsoportosokat egyaránt. A kutatás során a gyermekeknek egy mesét felolvastam és egyet egy digitális panelen vetítettem le. Két magyar népmesét választottam, a gyermekeket két csoportra osztottam. 10-10 óvodás az egyik mesét nézte, a másikat hallgatta – majd fordítva, annak érdekében, hogy minél pontosabb eredményeket kapjak. A munkám elején megfogalmazott mindhárom hipotézist sikerült alátámasztanom, és a kutatásomból az derült ki, hogy a gyermekek az élőszóban olvasott mesét értik és élvezik jobban.

Magyar cím

Az élő- és digitális mesék értelmezése, valamint hatása az óvodás korú gyermekekre.

Angol cím

Interpretation of live and digital tales and their impact on pre-school children.

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mundy, Péter
tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dorina Páncél
Dátum: 24 Okt 2022 06:53
Utolsó módosítás: 24 Okt 2022 06:53
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8552

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet