Németh, Zita (2022) Montessori és a zene pedagógiája kisgyermekkorban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Németh Zita - Montessori és a zene pedagógiája kisgyermekkorban - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A Montessori –pedagógia kialakítása óta a társadalom látványosan megváltozott a Föld nagy részén. Montessori pedagógiája az új kihívásoknak még szélesebb körben tesz eleget. Humán értékeket kíván érvényesíteni, amely társadalmunk emberséges fejlődése szempontjából nélkülözhetetlen. Ilyenek: a megértés, a másság elfogadása, segítőkészség, a különböző népek kultúrájának megismerése és értékelése, mint a békés egymás mellet élés feltétele, a biológiai egyensúly felismerése, a természet szeretete, a környezet védelme. Zenepedagógiai elvet tekintve elmondható, hogy különféle módszerek alkalmazásával a cél ugyanaz. Pedagógusként az feladatunk, hogy zeneszeretetre neveljük a gyermekeket. A zene kapcsolatot teremt, önkifejezésre ad lehetőséget. Mindennek az elsajátítását nem egymáshoz, hanem az egyénhez mérten kell teljesíteni úgy, hogy a gyerekek a sajátjuknak érezzék a zene nyelvét. Elengedhetetlen a pedagógus mintaadó, nevelő munkája, ezen túl azonban szükségét érzem annak, hogy a kisgyermeknevelők zenei nevelés terén is minél inkább tovább képezzék magukat, ezzel fejlesztve saját képességeiket, megismerkedjenek új módszerekkel, és repertoárjukat is bővíteni tudják.
Magyar cím
Montessori és a zene pedagógiája kisgyermekkorban
Angol cím
Montessori and the pedagogy of music in early childhood
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zita Németh |
Dátum: | 24 Okt 2022 09:33 |
Utolsó módosítás: | 24 Okt 2022 09:33 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8549 |
Actions (login required)
Tétel nézet |