A mese hatása az érzelmi intelligencia fejlődésére többségi intézményben

Krizmanits, Eszter (2022) A mese hatása az érzelmi intelligencia fejlődésére többségi intézményben. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of KrizmanitsE_Szakdolgozat_.pdf] PDF
KrizmanitsE_Szakdolgozat_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (470kB)

Absztrakt (kivonat)

Miért fontos a mese hallgatás és a mese olvasás a kisgyermekek számára? Mi az a mesei kettős tudat és mire jó? Hogyan olvassunk jól mesét és mikor van itt az ideje a meseolvasásnak? Mi az az érzelmi intelligencia és miért fontos annak fejlesztése? Milyen kapcsolata van a mesének és az érzelmi intelligenciának? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresem a választ szakdolgozatomban, hiszen tudvalevő, hogy a gyermekek a meséken, azon belül is a népmeséken keresztül értik meg legkönnyebben a világot. A mese segít nekik eligazodni a mindennapokban, s könnyíti meg a nehéz időszakok átvészelését, hiszen a felnőttek világa még nagyon bonyolult és nehezen megérthető. Őseink is a meséken keresztül adták át tudásukat a felnövekvő generációknak azért, hogy könnyebben legyenek képesek egyik életszakaszból a másikba átlépni.

Magyar cím

A mese hatása az érzelmi intelligencia fejlődésére többségi intézményben

Angol cím

The effect of the tale on the development of emotional intelligence in the majority institution

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bolláné Hajdú, Ildikó
Mestertanár

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Eszter Döméné Krizmanits
Dátum: 24 Okt 2022 06:50
Utolsó módosítás: 24 Okt 2022 06:50
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8533

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet