Krizmanits, Eszter (2022) A mese hatása az érzelmi intelligencia fejlődésére többségi intézményben. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
KrizmanitsE_Szakdolgozat_.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (470kB) |
Absztrakt (kivonat)
Miért fontos a mese hallgatás és a mese olvasás a kisgyermekek számára? Mi az a mesei kettős tudat és mire jó? Hogyan olvassunk jól mesét és mikor van itt az ideje a meseolvasásnak? Mi az az érzelmi intelligencia és miért fontos annak fejlesztése? Milyen kapcsolata van a mesének és az érzelmi intelligenciának? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresem a választ szakdolgozatomban, hiszen tudvalevő, hogy a gyermekek a meséken, azon belül is a népmeséken keresztül értik meg legkönnyebben a világot. A mese segít nekik eligazodni a mindennapokban, s könnyíti meg a nehéz időszakok átvészelését, hiszen a felnőttek világa még nagyon bonyolult és nehezen megérthető. Őseink is a meséken keresztül adták át tudásukat a felnövekvő generációknak azért, hogy könnyebben legyenek képesek egyik életszakaszból a másikba átlépni.
Magyar cím
A mese hatása az érzelmi intelligencia fejlődésére többségi intézményben
Angol cím
The effect of the tale on the development of emotional intelligence in the majority institution
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Eszter Döméné Krizmanits |
Dátum: | 24 Okt 2022 06:50 |
Utolsó módosítás: | 24 Okt 2022 06:50 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8533 |
Actions (login required)
Tétel nézet |