Borsó-Ángyán, Virág (2022) A mese szerepe a gyermekek életében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Borsó-Ángyán Virág-A mese szerepe a gyermekek életében-Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A gyermek és a mese kapcsolatára vonatkozó adatgyűjtést kérdőív segítségével végeztem el 2021 októberében. 3 hipotézist állítottam fel, amelyekre választ kerestem. Az első hipotézisem, miszerint a szülők végzettsége nem befolyásolja a mesemondás gyakorlatát, teljesen helytálló, hiszen a válaszadók közül az a 4 fő, akik egyre kevesebbet mesélnek a gyermeküknek, fele-fele arányban felsőfokú és általános iskolai végzettséggel rendelkeznek. A második hipotézisem, a televízió előtt töltött idő lerövidíti a mesélésre szánt időt, nem volt helytálló. A kérdőív alapján a szülők jobban támogatják a mesehallgatást, mint a mesenézést, ezáltal megadják a megfelelő alapot a gyermekeiknek, hogy megfelelően tudjanak fejlődni és a későbbiekben szeressenek olvasni is. Utolsó hipotézisem miszerint a szülők a televíziózás hatására tapasztalnak gyermeküknél fellépő érzelmi hatásokat. Itt arra jutottam, hogy a válaszadók gyermekei kijátsszák magukból a tv-ben látottakat. Meseolvasásra talán a legjobb lehetőség az esti elalvás előtti mesélés, ami a gyermek számára is megnyugvást jelent a mai rohanó világban. Óvónői munkám során nem csak a könyvből olvasást szeretném megismertetni a gyermekekkel, hanem a mesemondást is, gazdagítva gesztusnyelvvel, mimikával. Úgy gondolom a mesehallgatása így sokkal élvezetesebb tud lenni.
Magyar cím
A mese szerepe a gyermekek életében
Angol cím
The role of fairy tales in children’s life
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Virág Borsó-Ángyán |
Dátum: | 24 Okt 2022 13:08 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 10:41 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8524 |
Actions (login required)
Tétel nézet |