Áruházi vevőmegbízások kezelése a soproni OBI áruházban

Fótos, Réka (2021) Áruházi vevőmegbízások kezelése a soproni OBI áruházban. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON_21-18.pdf] PDF
KFON_21-18.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg. Embargo lejáratának dátuma: 28 Október 2036

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozat a Soproni Egyetem Kereskedelem és Marketing felsőoktatási szakképzést lezáró tanulmányaként íródott. A feldolgozott téma a az OBI Hungary Retail Kft. soproni áruházának vevőmegbízásainak a kezelése és azon belül is a vevőmegbízások és internetes foglalások vizsgálata, hogy sokszor miért nem történik meg a valódi vásárlás, illetve, a pandémiás helyzet milyen hatást gyakorolt az online és offline vásárlásokra.Témaválasztásom legfőbb indoka, hogy munkám során főleg a vevőmegbízások rögzítésében és kezelésben szereztem tapasztalatot. A kötelező szakmai gyakorlatomat az OBI Hungary Retail Kft. soproni áruházában töltöttem, azon belül is a vevőszolgálaton, így kézenfekvő ez a téma, ahol elemezhetem a járvány gyakorolta hatásokat a vásárlói magatartásra, illetve a kommunikáció okozta felmerülő problémákat a lemondásokkal kapcsolatban. A dolgozat felépítése az alábbiakból tevődik össze: először is az elméletét fogom bemutatni, hogy a gazdaságban hol helyezkedik el maga az áruház, és hogy a vevőszolgálati részlegnek milyen szempontok alapján kell működnie . A későbbiekben szó lesz, az elméleti rész gyakorlati alátámasztásáról vagy éppen miben különbözik a gyakorlat az elmélettől. Ezt követően, a primerkutatás kerül bemutatásra és értékelésre, majd a kutatás során felmerülő problémákat fogom kielemezni és ez alapján következtetéseket, javaslatokat megfogalmazni. A dolgozatot a konklúzió zárja. Megfigyelhető, hogy a járványhelyzet miképpen változtatta meg a vásárlási szokásokat és a vásárlói magatartást. Nagyobb teret kap az online, mint az offline értékesítés. Ez a helyzet jelentősen megnehezítette mind a magánszemélyek mind a vállalatok életét, ugyanis személyes kontakt hiányában jelentős kommunikációs problémák is felléptek, amely egy vállalat életében bevételkieséshez vezethet. Célom rámutatni, hogy a cégnek miket kell megváltoztatnia ahhoz, hogy a kommunikációs problémák megoldódjanak, és hogyan lehet hatékonyabbá tenni az értékesítést.

Magyar cím

Áruházi vevőmegbízások kezelése a soproni OBI áruházban

Angol cím

Managment of in-store customer orders at the OBI supermarket in Sopron

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
egyetemi docens, PhD

Helyi kari azonosító

KFON-21/18

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Réka Fótos
Dátum: 06 Máj 2022 07:57
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 09:16
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8305

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet