Schneider, Regina (2021) Vevői elégedettség felmérésének módszerei a Foton Kft. példája alapján. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Szakdolgozat - Schneider Regina.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A vevői elégedettség elengedhetetlen egy vállalat sikeréhez, fejlődéséhez. Fontos szerepet játszik a társaság mindennapi működésében, hosszú távú fennmaradásában, valamint versenyképességének megőrzésében is. Azonban mivel minden ember más, mások a termékekkel és/vagy szolgáltatásokkal szemben felállított igények, ezért mérhetetlenül nehéz feladata van a vállalatoknak. Továbbá a vállalatok helyzetét nagyban megnehezíti a vevői igények folyamatos változása, valamint ezen igényekhez való alkalmazkodás. Igaz, a vevői elégedettség felmérésére rengeteg módszert kifejlesztettek, számtalan a vevői elégedettség felmérésével kapcsolatos kutatást, szakirodalmat lehet olvasni, azonban egy olyan módszer sincs, amely minden vállalat számára egyaránt hatékonynak bizonyulna. Szakmai gyakorlatom megkezdésekor a Foton Kft. részt vehettem a vevői elégedettség felmérésére szolgáló kérdőív megreformálásában, azonban már ekkor is láttam, hogy a módszer melyet a Foton Kft. alkalmaz egyszerű, ugyanakkor rendkívül hatékony is. Azonban szerettem volna a Kft. olyan módszert javasolni, amely által még hatékonyabb lehet az elégedettség felmérésének folyamata. Így ezen gondolatmenet okán született meg szakdolgozatom témája. A szakdolgozatommal kapcsolatos kutatásom célja az volt, hogy megértsem a fogyasztók szokásait, hogy mely esetekben töltenek ki vevői elégedettség felmérésére szolgáló kérdőívet, milyen gyakorisággal teszik, őszinték-e a kitöltések során, valamint, hogy van-e olyan motivációs tényező, amely ösztönözné a fogyasztókat a kitöltésre. Mivel az elégedettég felmérése szolgáló módszer felkutatása mellett egy másik nagyon fontos feladat, hogy valahogyan rábírjuk az ügyfelet arra, hogy időt szánjon egy kérdőív ki-töltésére, mert az ő véleményük nélkül egy módszer sem lesz eredményes. Tehát ezen kihívások tudatában kezdtem meg kutatásomat, mely során a vevői elégedettségről, valamint annak módszereiről szerettem volna átfogó ismeretet kapni, hogy ezáltal megfelelő javaslatokat tudjak tenni a Foton Kft. részére. Továbbá, hogy a Kft. még közelebb tudjon kerülni a vásárlókhoz, ezáltal igényeik megismeréséhez és megértéséhez, hogy a vállalat maximálisan ki tudja elégíteni ügyfelei igényeit, ezáltal megőrizve versenyképességét akár az új belépőkkel szemben is, hogy tovább folytathassa több mint két évtizede tartó sikeres működése.
Magyar cím
Vevői elégedettség felmérésének módszerei a Foton Kft. példája alapján
Angol cím
Methods to assess customer satisfaction based on the example of Foton Ltd.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-21/51
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Regina Schneider |
Dátum: | 06 Máj 2022 07:55 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 09:16 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8290 |
Actions (login required)
Tétel nézet |