Vevői elégedettség felmérésének módszerei a Foton Kft. példája alapján

Schneider, Regina (2021) Vevői elégedettség felmérésének módszerei a Foton Kft. példája alapján. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of Szakdolgozat - Schneider Regina.pdf] PDF
Szakdolgozat - Schneider Regina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A vevői elégedettség elengedhetetlen egy vállalat sikeréhez, fejlődéséhez. Fontos szerepet játszik a társaság mindennapi működésében, hosszú távú fennmaradásában, valamint versenyképességének megőrzésében is. Azonban mivel minden ember más, mások a termékekkel és/vagy szolgáltatásokkal szemben felállított igények, ezért mérhetetlenül nehéz feladata van a vállalatoknak. Továbbá a vállalatok helyzetét nagyban megnehezíti a vevői igények folyamatos változása, valamint ezen igényekhez való alkalmazkodás. Igaz, a vevői elégedettség felmérésére rengeteg módszert kifejlesztettek, számtalan a vevői elégedettség felmérésével kapcsolatos kutatást, szakirodalmat lehet olvasni, azonban egy olyan módszer sincs, amely minden vállalat számára egyaránt hatékonynak bizonyulna. Szakmai gyakorlatom megkezdésekor a Foton Kft. részt vehettem a vevői elégedettség felmérésére szolgáló kérdőív megreformálásában, azonban már ekkor is láttam, hogy a módszer melyet a Foton Kft. alkalmaz egyszerű, ugyanakkor rendkívül hatékony is. Azonban szerettem volna a Kft. olyan módszert javasolni, amely által még hatékonyabb lehet az elégedettség felmérésének folyamata. Így ezen gondolatmenet okán született meg szakdolgozatom témája. A szakdolgozatommal kapcsolatos kutatásom célja az volt, hogy megértsem a fogyasztók szokásait, hogy mely esetekben töltenek ki vevői elégedettség felmérésére szolgáló kérdőívet, milyen gyakorisággal teszik, őszinték-e a kitöltések során, valamint, hogy van-e olyan motivációs tényező, amely ösztönözné a fogyasztókat a kitöltésre. Mivel az elégedettég felmérése szolgáló módszer felkutatása mellett egy másik nagyon fontos feladat, hogy valahogyan rábírjuk az ügyfelet arra, hogy időt szánjon egy kérdőív ki-töltésére, mert az ő véleményük nélkül egy módszer sem lesz eredményes. Tehát ezen kihívások tudatában kezdtem meg kutatásomat, mely során a vevői elégedettségről, valamint annak módszereiről szerettem volna átfogó ismeretet kapni, hogy ezáltal megfelelő javaslatokat tudjak tenni a Foton Kft. részére. Továbbá, hogy a Kft. még közelebb tudjon kerülni a vásárlókhoz, ezáltal igényeik megismeréséhez és megértéséhez, hogy a vállalat maximálisan ki tudja elégíteni ügyfelei igényeit, ezáltal megőrizve versenyképességét akár az új belépőkkel szemben is, hogy tovább folytathassa több mint két évtizede tartó sikeres működése.

Magyar cím

Vevői elégedettség felmérésének módszerei a Foton Kft. példája alapján

Angol cím

Methods to assess customer satisfaction based on the example of Foton Ltd.

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBAN-21/51

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Regina Schneider
Dátum: 06 Máj 2022 07:55
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 09:16
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8290

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet