Az Escort Tourist Utazási Iroda marketingtevékenysége

Szöllősi, Friderika (2021) Az Escort Tourist Utazási Iroda marketingtevékenysége. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-21_41.pdf.pdf] PDF
KFON-21_41.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

AZ ESCORT TOURIST UTAZÁSI IRODA MARKETINGTEVÉKENYSÉGE Marketing activity of the Escort Tourist Travel Agency Záródolgozatomban szakmai gyakorlati helyem, az Escort Tourist Utazási Iroda és Könyvkiadó Bt. marketingtevékenységét vizsgáltam meg. Kezdve azzal, hogy ismertettem a marketing fontos fogalmait, a marketingtevékenységtől indulva, a digitális és közösségi média marketingen át eljutottam egészen a turizmusmarketing leírásához. Ezt követően bemutattam az Escort Tourist utazási iroda működését, annak történetét, a legfontosabb munkaköröket, valamint az emberi erőforrás ellátottságát is. Az ismertetés végeztével kitértem a számítástechnikai rendszerekre és az iroda partnerkapcsolataira is. Ezt követően az offline és az online marketingtevékenységet vizsgáltam. A marketing legfontosabb célja a vevőszerzés, ezért működésének középpontjába a vevőt helyezi, megismerés és befolyásolás céljából. Elengedhetetlen része a McCarthy által megfogalmazott 4P, azaz termék, ár, értékesítés, piacbefolyásolás. A piackutatás a legalapvetőbb tevékenysége egy marketingterv összeállításának. Ezáltal tudjuk feltérképezni a környezetünket, a vetélytársakat, így megismerhetjük, hol, hogyan és mit értékesítenek a piacon. A fogyasztók viselkedésének feltérképezése is fontos lépés annak érdekében, hogy pontosabb képet tudjunk kialakítani róluk, hogy megismerjük kinek és milyen módon tudjuk termékeinket eladni. Ezzel egyidejűleg létrehozzuk a buyer personát is, aki az a személy, aki a tökéletes vásárlója lenne termékeinknek. Dolgozatom következő fejezete a XXI. században egyre inkább fénykorát élő digitális marketing. A digitális marketing nem más, mint digitális csatornák összessége, amit szintén egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére használhatunk. A cégek és vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a marketing ezen területére, reménykedve a nagyobb elérés eredményében. A marketing ezen típusának egyik legfontosabb feladata a keresőoptimalizálás, amely során a fő cél olyan kulcsszavak összekapcsolása a webhellyel, mely az első oldalra helyezi honlapunkat a keresési találatokban. A közösségi média rejti a legnagyobb kihívást a marketingben, hiszen egyre népszerűbbek lesznek a különböző kép- és videómegosztó platformok, melyek akaratlanul is magukkal vonzanak olyan trendeket, amik képesek napról napra változni. Az emberi igények kielégítéséhez szükséges, hogy mindig naprakésznek kell lenni és a legújabb trendekre elsőként reagálni. Az utazási iroda marketingtevékenysége nem volt meghatározott, hiányzott a megfelelő marketingterv több lépése is, illetve a célközönség is, mellyel meghatározható lett volna, kinek lehet leginkább az utazásokat értékesíteni a jövőben is. A fentiekben leírt lépések segítségével összeállítható lett az Escort Tourist Utazási Iroda marketingtevékenysége is.

Magyar cím

Az Escort Tourist Utazási Iroda marketingtevékenysége

Angol cím

Marketing activity of the Escort Tourist Travel Agency

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Ökológiai Gazdaságtan Intézet

Szak

LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
egyetemi docens, PhD

Helyi kari azonosító

KFON-21/41

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Friderika Szöllősi
Dátum: 06 Máj 2022 07:44
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 09:18
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8268

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet